Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?  (gelezen 3024 keer)

Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Gepost op: 2012/06/10, 20:05:28 »
Ik had het er in een ander topic al eens over gehad, maar het leek mij leuk de releaseparty wat meer flashy te maken. (link: http://forum.ubuntu-nl.org/promotie-40/onderwerpen-promotie-team/msg824332/#msg824332). Sterker nog, ik zou de releaseparty helemaal geen releaseparty meer willen noemen. Wat mij namelijk op is gevallen bij de releaseparty's die ik tot nu toe bezocht heb, is dat er veel mensen komen die al bekend zijn met Ubuntu. De enige keer dat dit niet het geval was, was er tegelijkertijd een windows-party bezig. Maar de mensen die daar op af kwamen waren uiteraard matig geïnteresseerd in Ubuntu...
Mij leek het dus wel leuk om een keer een andere insteek te proberen. In plaats van installaties doen en problemen oplossen bij huidige Ubuntu-gebruikers, proberen de gewone burger op straat kennis te laten maken met Ubuntu. In Groningen was ik namelijk een keer aanwezig bij een release-party waar een bedrijf ruimte en catering beschikbaar had gesteld. Ook lag dit nog redelijk dicht bij het centrum. Dan zou je dus folders op die dag zelf (en daarvoor uiteraard) kunnen verspreiden, waarbij je mensen probeert te lokken met een gratis eerste consumptie (kopje koffie op voorwaarde dan ze even langs de demo-stands gaan). De folders die dan uitgedeeld zouden worden moeten dan ook iets anders er uit gaan zien dan de huidige. Iets minder tekst e.d., maar ik zal binnenkort proberen 1 te maken als voorbeeld hoe ik het zou zien.
De stands zou ik ook iets anders aankleden. Een aantal pc's zouden doorlopend demo-filmpjes kunnen laten zien, waaronder videobewerking en games. Dit zijn toch vaak de grote lokkertjes, en ik zal ook hier proberen een voorbeeld van te maken van hoe ik het bedoel. Uiteraard zou het mooi zijn als er wat andere pc's komen te staan waar mensen zelf wat kunnen uit proberen, het liefst zonder uitleg. Als ze zelf aan de slag kunnen, merken ze pas hoe intuïtief Ubuntu is. Ook hierop had ik wat bedacht, namelijk een aangepaste wallpaper (http://ubuntuone.com/6XUmaLUhMGugORGxiHPjh3). Ik denk dat zo veel meer mensen blijven hangen, en direct bekend raken met Ubuntu. Er zal echter wel een hoop werk achter zitten, en daarnaast moeten er bedrijven gevonden worden die hier aan mee willen werken. (On)fortuinlijk genoeg zit ik nu in een situatie waarin ik tijd genoeg heb, dus ik zal zelf zoveel mogelijk proberen te doen (pc's zoeken, filmpjes in elkaar zetten, folderontwerp en contact opnemen met bedrijven). En om een lang verhaal kort te maken, dit topic is bedoelt voor input van iedereen. Dit kan met (opbouwende) kritiek, extra ideeën, of met hulp :)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/10, 20:14:05 »
Dit lijkt me een uitstekend plan!

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/10, 21:01:29 »
Inderdaad leuk idee. Lijkt wel een beetje op de insteek die men een tijdje geleden had met de Olster jaarmarkt als ik me niet vergis. Daar had men een stand waarbij ook veel mensen keken die geen ervaring hadden met linux.
Filmpjes zijn dan inderdaad een leuke optie, naast mensen die kunnen demonstreren.

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/10, 21:32:44 »
Helemaal top dit idee!

Die wallpaper is ook geweldig. :D

In principe is een locatie waar veel volk in de buurt komt prima, zoals bijvoorbeeld een markt waar Ton aan refereert. We hebben nog de nodige cd's die kunnen worden uitgedeeld. :) Ik zie het al helemaal voor me. Een mooi groot scherm voor het afspelen van filmpjes, en een paar pc's om te proberen. Wat flyers die kunnen worden uitgedeelt op straat met een verwijzing naar de plek van de party zodat we ook actief mensen kunnen binnenhalen. Die flyers zijn er nog, daar hoeft alleen het adres van de 'Ubuntu binnenloop' en een klein kaartje van de locatie aan worden bijgeprint. Dat kan heel leuk worden!

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/10, 21:55:52 »
Ik ben al even aan het zoeken naar een bewerkbaar bestand van de huidige flyer. Waar staat die?
En over die filmpjes e.d. Ik had er al een begin mee gemaakt, maar op mijn enige pc die dit werk een beetje kan bolwerken, crasht de boel elke 5 min (nvidia met beta-driver :P). Maar daar vind ik wel wat op.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/10, 22:06:33 »
Die flyer is al gedrukt, er hoeft alleen nog een extra tekst bij op geprint te worden in het witte vlak onderaan pagina 2. Dat kan Stichting softwareconsulent waarschijnlijk wel doen. :)

Er hoeft dus alleen een ontwerp te komen voor de extra opdruk (op de juiste plek)

Het formaat van de flyer is A5

De flyer in pdf:
http://ubuntuone.com/4w0mgITBBrjzkVvFeOT5RQ

De flyer in png (handig om als tiijdelijk als achtergrond te gebruiken voor het ontwerpen van de extra opdruk in het witte vlak)
http://ubuntuone.com/3KLZHdPw26OgTqcJO49tFz
http://ubuntuone.com/3qB8Dn2ywLbfd6CFzhXD1m


Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/10, 22:28:40 »
Ik wist nog niet dat we nog een voorraad flyers hadden, dat scheelt alweer.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/11, 00:09:24 »
Waarschuwing bijprinten op de originele flyer:
Laser printer wordt te heet, de flyer krult op op de heatroller.
Inktjetprinter geeft een slecht resultaat, de inkt blijft op het niet poreuze papier liggen en vloeit uit.
De enige goede (thuis) methode is het gebruik van een matrixprinter.

Eigen ervaring.............................
 
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/11, 01:03:38 »
Dat is op te lossen met het gebruik van een grijstint ipv. volledig zwart. Ziet er prima uit. :) (laserprinter)

Maar in hoeverre dat lukt is wellicht afhankelijk van het type printer. Stichting softwareconsulent heeft toch heel wat flyers zo beprint. (Zo'n 1000 stuks.)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/11, 01:05:23 door Thomas de Graaff »

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/11, 21:18:49 »
ziet eruit als een goed idee!
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/11, 22:31:03 »
Ik heb vandaag al wat testfilmpjes gemaakt om de mogelijkheden te bekijken. Dat lukt aardig met kazam en openshot, al zal ik nog wat moeten knippen in bepaalde filmpjes. Ik denk dat avidemux daarvoor wel geschikt zal zijn. Maar het is nog best wat werk, vooral omdat je van veel games geen fatsoenlijke HD-filmpjes hebt. Maar ik probeer ze zelf wel te maken, alle details op ultra high en de resolutie op 1920x1080. Dan moet er wel wat moois uitkomen.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/11, 22:56:44 »
Ik ben erg benieuwd. :D

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/14, 01:23:21 »
Deze site ook maar eens in de gaten houden: http://www.kraamverhuurzutphen.nl/evenementen/agenda/

Eens kijken of er in de regio Doetinchem wellicht een keer iets te doen is op een markt, of feestdag oid. :)

Re: Geen release-party, maar een kennismakingsparty?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/14, 10:42:43 »
Het filmpje heeft wat vertraging opgelopen, mijn rootpartitie was compleet volgelopen.... Vannacht 700 gb verplaatst, rootpartitie vergroot en binnenkort weer verder :P Ik hoop volgende week wat toonbaar resultaat te hebben.
Op de chat te vinden als debiantux