Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet @home  (gelezen 3665 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
Draadloos internet @home
« Gepost op: 2007/06/16, 23:52:01 »
Ik wil mijn bestaande niet draadloze @home verbinding (zonder router) draadloos uitvoeren. Hiervoor kan je in de @home shop diverse pakketen kopen.

http://www.inhome-network.com/InHome.storefront/?ObjectPath=/Shops/InHome


Ondere ander - Combi1: Netgear router plus USB adapter

Nu vraag ik mij af of een dergelijke USB adapter werkt icm met Feisty (@home ondersteunt linux overigens niet, dus de helpdesk bellen heeft geen zin ;-(

Ik heb overigens op mijn moederbord (asus A8V deluxe) de beschikking over wifi (moet dan alleen even het bijgeleverde wifi pakket aansluiten (nooit geddaan omdat ik het toch niet gebruik)) dus dan heb ik de usb adaptor niet nodig? Of is het beter om het combi pakket te gebruiken?

Er zijn ook nog ander combi pakketen om draadloos te internetten bv.

-Combi2: Tornado Router plus USB adapter

Wat heeft de voorkeur? of maakt het eigelijk niks uit?

Offline christan

  • Lid
Draadloos internet @home
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/18, 19:47:43 »
Ik had pas het zelfde idee en heb gewoon in een winkel een router van Sitecom gekocht (4 poorten voor kabel en 8 voor wifi) voor € 50,- en dan zit er ook nog een USB/Bluetooth stick bij. Het is ff een investering en daarna nog wat puzzelwerk, maar nu werkt het prima.
Ik vind het ook schandalig dat @home geen support biedt voor Linux, maar ik begin er steeds meer aan te wennen. In de niet nader te noemen winkel vertelde ik aan de verkoper dat ik een Dell laptop heb met Ubuntu (7.04 Feisty Fawn) en toen keek hij me aan of hij water zag branden. Hij wist niet eens waar ik het over had!
Wat ik wil zeggen is dat je niet eens persé iets van @home hoeft te kopen, om de zaak aan het werk te krijgen. Zou mooi zijn: ze maken een probleem en verdienen vervolgens eraan door je een oplossing te verkopen.
Succes ermee en als je er niet uitkomt: ik heb tot nu toe al mijn antwoorden op dit forum kunnen vinden. En anders gewoon vragen.
Jesus H. Tapdancing Christ! The Band, Elwood! The Band!!!