Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 19 Beta en LMDE 3 Beta  (gelezen 2233 keer)

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 19 Beta en LMDE 3 Beta
« Reactie #25 Gepost op: 2018/06/10, 15:22:25 »
Ik heb nu Mint Mate 19 geïnstalleerd op mijn oude Lenovo in dualboot met Win 10. Werkt top.

Echter zit Mate Tweak er niet bij, zoals die wel in Ubuntu Mate zit. Vond ik wel handig, omdat ik dan Plank ook kan starten.

Is Mate Tweak ook in Mint Mate te installeren? Ik zou denken van wel.

Offline loti

  • Lid
Re: Linux Mint 19 Beta en LMDE 3 Beta
« Reactie #26 Gepost op: 2018/06/10, 16:00:45 »
Met o.a. synaptic kan je zowel Mate-tweak en plank  installeren.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 19 Beta en LMDE 3 Beta
« Reactie #27 Gepost op: 2018/06/10, 16:39:04 »
Zoals loti al aan gaf, dat kan via synaptic. De tweaktool zit immers in de ubuntu repo's. De terminal is ook een optie:
sudo apt install mate-tweak
Mint heeft de tweaktool niet standaard erbij zitten daar ze hun eigen ding doen met de verschillende desktop omgevingen. De MATE editie is niet gebaseerd op Ubuntu MATE en Mint Xfce is niet gebaseerd op Xubuntu. Alle Mint edities gebruiken alleen de basis van Ubuntu waar Mint rond wordt opgebouwt en getweakt. Dus bepaald tools of functies die in de buntu versies zit, zitten niet of niet allemaal in Mint.

Zo mis ik bij Mint 19 Xfce bepaalde instellingen of beter een bepaalde instelling voor het touchpad waardoor ik de indruk krijg dat het product niet helemaal af is. Of er wordt te weinig aandacht aan geschonken daar de focus meer ligt op Cinnamon en dan MATE.

Edit: Volgens mij was MATE Tweak een puur Ubuntu MATE ding omdat ze veschillende desktop layout erin hebben gestopt.
« Laatst bewerkt op: 2018/06/10, 16:44:45 door Maik »

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 19 Beta en LMDE 3 Beta
« Reactie #28 Gepost op: 2018/06/11, 14:17:50 »
Via Programmabeheer Mate Tweak toegevoegd, gaf echter niet de mogelijkheid Plank toe te voegen. Kon dit niet aanvinken.  Mate Tweak weer verwijdert en gewoon Plank geïnstalleerd.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 19 Beta en LMDE 3 Beta
« Reactie #29 Gepost op: 2018/06/11, 15:59:59 »
Hoogstwaarschijnlijk om de reden die ik in mijn vorige reactie gegeven had. MATE Tweak is een , volgens mij, Ubuntu MATE specifieke tool omdat die afgeleide namelijk verschillende desktop layouts heeft die je alleen kan instellen via de tool.
Zoek het maar eens op.