Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution kopieërt taken niet naar andere programma's (o.a. LibreOffice)  (gelezen 672 keer)

Offline djdg

  • Lid
Als ik in Evolution 2.32.2 alle taken heb geselecteerd waardoor er een lange lijst ontstaat kan ik deze wel selecteren, maar niet kopiëren naar bijvoorbeeld LibreOffice writer. Ik zag al een copy tool bij een plug-in staan, maar ik weet niet of dat de juiste is:

https://launchpad.net/ubuntu/natty/+source/evolution/2.32.2-0ubuntu7

Ik weet niet goed wat ik van die site moet downloaden. Bestand van 37mb lijkt wel complete Evolution in plaats van plug-in.

Mijn doel is op dit moment dus om Evolution inhoud (takenlijsten) naar andere tekstprogramma's te kunnen kopiëren, maar mocht er inmiddels een goede uitgebreide update zijn dan sta ik daar natuurlijk voor open.

Alvast bedankt voor het advies!
« Laatst bewerkt op: 2011/07/18, 10:52:51 door djdg »

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
De link die je beschrijft is idd een link naar de volledige versie van evolution en dus niet naar een plug-in voor evolution.

Ik heb hier nog evolution staan en zal vandaag even kijken wat er mogelijk is.

Ik heb het even na gekeken, en idd als je zegt copy to clipboard dan gebeurd er niets ze gaan dus niet naar het clipboard en dan kun je ze ook niet naar een ander programma plakken, intern in evolution (de takenlijst) lukt dit echter wel.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/18, 11:49:37 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Dat is de gehele broncode van Evolution.

Offline djdg

  • Lid
Aaaaaaaaaaargh! Ik druk op het schaartje. 'De geselecteerde taken naar het klembord verplaatsen' in de hoop dat er iets naar het clipboard wordt gekopieërd. Alles weg :S Had ik kunnen weten omdat het knippen was en ik geen clipboard manager heb geïnstalleerd of op z'n minst had open staan.

Gelukkig heb ik nog een redelijk recente back-up, dus ik ben niet alles kwijt, maar dit is wel onhandig zeg. Of Is er ergens een verborgen klembord? Er popte in ieder geval niets op! Nergens een ongedaan maken functie, en ctrl+z doet ook niets.

De inhoud hangt nu nog wel ergens, want in meerdere programma's is Plakken oplichtend, zelfs ná opstarten van LibreOffice, maar er wordt niks geplakt.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/18, 15:02:36 door djdg »

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Dat schreef ik dus

Ik heb het even na gekeken, en idd als je zegt copy to clipboard dan gebeurd er niets ze gaan dus niet naar het clipboard en dan kun je ze ook niet naar een ander programma plakken, intern in evolution (de takenlijst) lukt dit echter wel.

Ik heb hier een clipboard prog draaien echter daar verschijnt niets in!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline djdg

  • Lid
Dat schreef ik dus

Ik heb het even na gekeken, en idd als je zegt copy to clipboard dan gebeurd er niets ze gaan dus niet naar het clipboard en dan kun je ze ook niet naar een ander programma plakken, intern in evolution (de takenlijst) lukt dit echter wel.

Ik heb hier een clipboard prog draaien echter daar verschijnt niets in!

Inderdaad, je hebt het gezegd. En om het nog leuker te maken komt bij de back-up alle inhoud van evolution terug, behalve de takenlijst. 0 taken. Kan toch niet?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Nee dat hoort idd niet volgens mij, zelf het ik evolution altijd gebruikt, echter gingen er in de loop van de tijd steeds meer dingen fout zoals b.v. mijn contactpersonen de lijst liep nog maar tot de D en verder kijken ging niet. Wel kon ik bij het mailadres b.v. de eerste letter H ingeven en dan kwamen de namen wel gewoon naar voren.

Nu gebruik ik Thunderbird met lightning=agenda en loopt alles via Google agenda en dat is wel fijn want als er hier lokaal iets fout gaat dan heb ik alles nog bij Google staan.
Heb even een testje gedaan met de taken lijst vanuit Thunderbird en Copy - Past naar LO writer werkt niet, echter de taken oppakken en verslepen naar het openstaande writer werkt wel.

Als je verder nog geen ctrl c gebruikt hebt kan je nog proberen om in je takenlijst in evolution te gaan staan en dan ctrl v in te geven want dat werkte hier wel namelijk.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/18, 16:07:17 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline djdg

  • Lid
Na herstart stonden de taken uit back-up er gelukkig weer. Schade dus enigszins beperkt. Thunderbird ga ik zeker als optie openhouden, want ik heb vaker problemen met Evolution gehad. Maar goed, in de zoektoch naar een oplossing met hulp van jullie heb ik weer veel geleerd. Trial and error zullen we maar zeggen.