Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe moet ik dat nu doen?  (gelezen 1063 keer)

Hoe moet ik dat nu doen?
« Gepost op: 2007/03/02, 16:13:10 »
Hallo, ik zou graag het volgende tot stand willenbrengen:

Een nieuwe ubuntu installatie cd maken met de door mijzelf geinstalleerde programmaś.

Ik heb diverse programma's geinstalleerd en naar mijn eigen inzichten ingesteld.
Nu heb ik al eens gelezen dat je alleen maar de home dir op een cd hoeft te zetten, maar toch zou ik het liever iets completer hebben.
Hoe maak ik een iso cd die wanneer ik deze in de pc stop en opnieuw opstart automatisch gaat installeren. misschien vraag ik te veel maar dat hoor ik nog wel.

Ik heb het programma K3b als brandprogramma ginstallerd en ik heb ook al getest om er een iso-image mee te maken, daar heb ik dus geen probleem meer mee. Nu gaat het er om hoe maak ik een complete opstart cd van welke iso dan ook en in dit geval hoe maak ik een nieuwe UbuntuCd voor mijn eigen pc.

Ik hoop op jullie goede raad. =) :D
Groetz Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Math.

  • Lid
Hoe moet ik dat nu doen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/02, 16:20:30 »
Je zou een 'backup-image' van je schijf kunnen maken... (altijd handig wanneer er wat fout gaat)
Maar zoals vaker gezegd wordt en na mijn mening blijft dat toch het handigst; gewoon een backup maken van je home-dir. Daar staat namelijk alles in wat je zelf hebt ingesteld (heb het dan niet over je xorg.conf/sources.list of menu.list)
Als je dan nog een backup maakt van je xorg.conf, sources.list en eventueel je menu.list zou je alles zo weer terug kunnen zetten.
Ook met het opnieuw installeren van je software kun je met één regel (mits je alle programma's nog weet) alles weer terug kunnen zetten.

Offline Ramana

  • Lid
Hoe moet ik dat nu doen?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/02, 17:23:53 »

Offline Ramana

  • Lid
Hoe moet ik dat nu doen?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/02, 17:25:48 »

Hoe moet ik dat nu doen?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/02, 21:14:34 »
ik ga bovenstaande eens ff uittest, in iedergeval iedereen bedankt vor de goede adviesen.
Groetz, robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Kev

  • Lid
Hoe moet ik dat nu doen?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/03, 00:22:06 »
De truc is neem een bestaande Linux-live cd, extraheer die data in een fakeroot, in deze fakeroot plaats je de paketten en configuraties die je hebben wilt, dan ga je die fakeroot terug samenbinden tot een livecdpartitie en die op zijn beurt vorm je tot een iso met growisofs en daarna branden maar.
Dit is retesimpel uitgelegd en ik raad aan, wat uitgebruidere info te raadplegen over deze materie.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Hoe moet ik dat nu doen?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/11, 21:11:06 »
Citaat van: Math.
Als je dan nog een backup maakt van je xorg.conf, sources.list en eventueel je menu.list zou je alles zo weer terug kunnen zetten..
Waar kan ik die bestanden vinden, ik bedoel dus in welke directories staan die dan?
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)