Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netbook remix lay-out  (gelezen 3163 keer)

Netbook remix lay-out
« Gepost op: 2008/10/07, 21:49:58 »
Ik vind zoiets als dit:



Eigenlijk wel een heel leuk concept. Weet iemand een Linux-distro of een theme dat hierop gebaseerd is?

Om zelf even wat te fantaseren:
Rechts zouden alle programma's moeten staan (onderverdeeld in categorieën). Als je er met je muis overheen gaat, verandert hij dan zelf van tab. Als je op een icoontje klikt, dan wordt het programma geopend binnen in hetzelfde vak (volledige integratie dus). Links komen dan alle geopende instanties van programma's. Eventueel weer onderverdeeld in categorieën. Volgens mij zou dat het wisselen tussen programma's erg gemakkelijk en snel maken. Zeker met een groot scherm zou dit een interessante optie kunnen zijn :)

Maar goed, dat zijn maar wat fantasieën... ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Netbook remix lay-out
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/08, 07:28:23 »
Eh... ik wil niet als een Mac "wijsneus" overkomen, maar het doet me sterk denken aan "Stacks" in OSX 10.5...

sorry...

Maar ik vind de grote overzichtelijke iconen erg mooi, en wat mij betreft zie ik het ook graag terug in Gnome.
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline ubby

  • Lid
Netbook remix lay-out
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/08, 09:55:33 »
Dit is het blog van een Ubuntu developer en werkt volgens mij ook aan Ubuntu Netbook Remix.

http://njpatel.blogspot.com/

Netbook remix lay-out
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/12, 14:30:55 »
Het is eigenlijk iets totaal anders dan Stacks, zoals dat in AWN gekopiëerd is uit Mac OS X. Je hebt namelijk geen dock nodig. De netbook remix interface is een vervanger voor de klassieke desktop (dus geen vrij te plaatsen icoontjes e.d.). Zoals reeds gezegd: Ubuntu EEE heeft dit. Maar ik vind het op mijn EEE niet echt handig werken, geef mij maar een normale interface. In die netbook interface, voel ik me zo claustrofobisch.

Het is natuurlijk wel een interface waar niets mis mee is, voor een low-end computertje, net zoals Asus dat ook zelf doet met hun Xandros-interface. En volgens wat ik hoor, is die van Ubuntu beter dan die van Asus zelf (ik heb Xandros zelf niet gebruikt, enkel Ubuntu en XP op mijn EEE). Voor beginnelingen waarschijnlijk een ideale optie om snel aan heel functie aan te kunnen. Wat ik wel positief vind, is dat ze ondertussen ook snelle switchers hebben tussen de klassieke interface en de netbook interface; al geef ik nog steeds de voorkeur aan de klassieke. Het handige aan die netbook interface is wel het programma 'maximus' dat je vensters automatisch maximaliseert wanneer dat nodig is (dus niet bij dialog boxes waar je enkel Ja/Nee/Annuleren moet klikken).

Je kan hem ook gewoon in Ubuntu installeren (meer info op: https://launchpad.net/netbook-remix )

En Ubuntu EEE kan je op http://www.ubuntu-eee.com/ vinden. Let er wel op dat die speciaal voor de EEE's gemaakt is (dus met een speciaal gecompileerde kernel). Ik gok dat die dus niet zo vlot zou kunnen lopen op een normale computer, maar het is en blijft Ubuntu, dus je kan wel de normale kernels installeren als hij van die speciale kernel kan opstarten).