Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Email melding Gmail  (gelezen 904 keer)

Offline Dalma

  • Lid
Email melding Gmail
« Gepost op: 2017/10/05, 18:14:51 »
Wie weet hoe je een email melding instelt voor Gmail in Ubuntu 16.04.
Zodat je kan horen of zien dat er een email is binnengekomen

Offline rico70

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/05, 18:19:41 »
Thunderbird (of een andere mailclient gebruiken) en dan een geluidje instellen bij nieuwe mail

Offline Tom

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/05, 21:19:19 »
Je hebt er ook verschillende Add-ons voor in bv Firefox ik heb die jaren gebruikt ,nu heb ik gewoon een bladwijzer gemaakt getiteld ,,Google Gmail Login en dat gaat uitstekend en heel simpel ,alleen kan ik niet zien of er post ist moet dus zelf regelmatig kijken ,maar is voor mij geen probleem  :-*
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline rico70

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/05, 21:31:10 »
Daar om dus een client gebruiken, die checkt bv om de 10 minuten (is instelbaar) of er nieuwe mail is, zoja krijg je daar een optische en evt een akoestische melding van.

Offline loti

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/05, 22:45:44 »
Mail-notification  werkt zonder mailclient , je hoeft alleen je gebruikersnaam je  wachtwoord en tijdinterval op te geven. Er kunnen meerdere emailadressen  bewaakt worden.
Mail-notification werkt onafhankelijk van je browser en je hoeft ook niet ingelogt  te zijn
« Laatst bewerkt op: 2017/10/06, 09:17:10 door loti »

swake

  • Gast
Re: Email melding Gmail
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/05, 23:12:29 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #6 Gepost op: 2017/10/06, 00:25:53 »
Je kunt alle mail doorsturen naar je eigen mail provider, en een kopie bij gmail laten.
Dus bij gmail dit instellen.

Offline Dalma

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #7 Gepost op: 2017/10/06, 15:31:06 »
Ik heb gezien dat er in firefox een extentie is gmail notifier en dat werkt goed
alleen het geluid is slecht, maar hoe voeg ik nieuw geluid toe en waar haal ik het vandaan??
« Laatst bewerkt op: 2017/10/06, 19:07:33 door Dalma »

Offline carbon

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #8 Gepost op: 2017/10/12, 18:37:45 »
Wat moet een mens (al helemaal Linux gebruikers) met dat achterlijke Gmail, daar snap ik dus helamaal niets van!!
Alleen al dat ik bij het inloggen achter @,Gmail.com, moet invullen, ik zit toch op de mailsite van Gmail...onzinnig om achter je naam Gmail.com in te moeten vullen..wel eens over nagedacht? .. nee dus (

Ja ik haat W ja ik haat G en ja ik haat Y

P.s. er zijn genoeg andere mogelijkheden dan de kont te likken van..hetgeen je in de strot word gedouwd.
G is bekent dus ik gebruik G omdat iedereen het gebruikt. Belachelijk dat als je W niet wil hebben je overgaat op L en dan G gaat gebruiken??

Is G niet nog erger dan W??
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline rico70

  • Lid
Re: Email melding Gmail
« Reactie #9 Gepost op: 2017/10/12, 18:47:27 »
Alleen al dat ik bij het inloggen achter @,Gmail.com, moet invullen, ik zit toch op de mailsite van Gmail...onzinnig om achter je naam Gmail.com in te moeten vullen..wel eens over nagedacht?
Klopt niet wat je zegt, ik heb ook nog en account uit een ver verleden, maar @gmail.com hoef ik nooit in te vullen