Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inloggen MET wachtwoord, hoe dat terug te krijgen?  (gelezen 487 keer)

inloggen MET wachtwoord, hoe dat terug te krijgen?
« Gepost op: 2011/07/01, 17:48:08 »
Eindelijk heb ik een laptop 'over', en daarop dus ubuntu gezet, met als doel alleen surfen en GEEN wachtwoord 'gedoe'. Aanzetten, opstarten en gaan, was de bedoeling.

Hij start nu wEl gelijk door naar de desktop maar vraagt sowieso tOch om WW.
Het enige dat ik bij installatie opties van 11.04 dus heb weten te vogelen is dat ik die 'uitgebreidere log-in' met taakbalk onder in niet krijg.

Maar daar de laptop ERG traag is zo (nota bene met verse install incl. format en al heel vlot de optionele 3d nvidia driver) wil ik om de snelheid de optie om in classic op te starten.

Met google vond ik  'enter doen', maar waar in de bootup ik ook enter, die onderbalk komt niet meer.
Het is paarsige achtergrond, icoontjes '3d', WW invullen en ergeren aan traagheid-troef maar.
Toen compliz extra (of zo) gedownload, effecten uitgezet, ietsjes beter allemaal, maar toch.

HOE kan ik makkelijk auto-classic inloggen? Of tOch weer de optie voor classic vlak voor inlog krjgen en doen ?

Bij voorbaat dank !

« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 17:49:45 door oebie buntu »
Medion md5400, 512 MB, 40 GB hdd, geforce 440 64M, Ubuntu Hardy Heron 8.04.1

Re: inloggen MET wachtwoord, hoe dat terug te krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/01, 17:49:32 »
Systeem -> Beheer -> Aanmeldvenster?

Re: inloggen MET wachtwoord, hoe dat terug te krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/01, 18:06:29 »
Systeem -> Beheer -> Aanmeldvenster?
Wow, dat is snel, ga ik na het eten gelijk proberen!
(Had m al weggeborgen en deze pagina staat open en op autorefresh op vaste pc)
Sowieso bedankt dus voor de snelle reactie en jullie horen het nog.

EDIT: JA!  dat was m. Was nog ff zoeken daar alles nog op engels stond. Maar in het NL's, klopt wat je zei exact.
THANX !
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 19:48:07 door oebie buntu »
Medion md5400, 512 MB, 40 GB hdd, geforce 440 64M, Ubuntu Hardy Heron 8.04.1

Offline heir4c

  • Lid
Re: inloggen MET wachtwoord, hoe dat terug te krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/01, 19:15:25 »
Als je in het inlog scherm bent kan je de F10 toets gebruiken om de Opties te zien. Daar kan je dan kiezen voor de classic omgeving.
Als je dan in de classic omgeving bent kan je naar "Aanmeldvenster" navigeren.

Je kan ook even via Systeem>Toepassingen>Opstarttoepassingen>Tabblad"Opties" het vakje aanvinken. Als je dan FireFox eerst Opstart en dan dit vakje aanvinkt zou hij die moeten onthouden en automatisch opstarten. (Geloof ik toch, zal het direct eens uitproberen.)


Edit: Dat gaat dus. Hier word FireFox automatisch opgestart en de tabbladen die geladen waren worden ook automatisch heropend.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 19:18:14 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu