Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's printen  (gelezen 910 keer)

Offline Curly

  • Lid
Foto's printen
« Gepost op: 2020/06/22, 12:10:29 »
Hoi Luitjes,
Een kennis van me wil haar foto's op haar telefoon uit gaan printen. Ze werkt met mint xfce. Nou wil ze die per vier uitprinten op een A4tje. Dus afmeting per foto is een kwart A4.
Nou weet ik dat je met gimp de foto afmeting kan verkleinen, echter ik denkt niet dat dat met haar gaat werken. Beetje digibeet  8-). Weet iemand hier een niet al te zwaar en makkelijke app voor?

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Foto's printen
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/22, 13:16:56 »
Gewoon in Writer?
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Re: Foto's printen
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/22, 14:00:18 »
Wil je ze allemaal van hetzelfde formaat hebben maak dan in Writer een tabel en voeg daar de vier foto's in. Je kunt de tabel lijnen eventueel onzichtbaar maken.
Advies: gebruik wel fotopapier van een A4tje anders is het resultaat bedroevend slecht.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Foto's printen
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/22, 15:17:03 »
oftewel:  met PhotoPrint :

 http://blackfiveimaging.co.uk/index.php?article=02Software%2F01PhotoPrint

Kijk ook eens of het reeds aangeboden wordt in Synapticpakketbeheer ... en installeer het dan via Synapticpakketbeheer.

Misschien ...   https://www.linuxexperten.com/content/photoprint-linux-digital-photo-printing

*** Leer het programma vooral gebruiken, speel er wat mee, zodat je het kan leren kennen en doorgronden.

       ( persoonlijk gebruik ik PhotoPrint heel graag want je kan er heel veel mee instellen en mooie afdrukken bekomen -- voel je vooral vrij hé)

Succes.

Groet,
spievensterke.



« Laatst bewerkt op: 2020/06/22, 16:21:31 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Foto's printen
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/22, 16:07:52 »
Hallo, PhotoPrint is inmiddels inderdaad in Synaptic te vinden. Een alternatief programma is nog PhotoCollage, dat vooral 'digibeten' zal aanspreken vanwege z'n eenvoud. Ook in Synaptic.

Offline Curly

  • Lid
Re: Foto's printen
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/22, 16:23:36 »
Bedankt voor de reacties,
Ben even aan het spelen geweest met writer, hoe simpel kan het zijn. Ik kan echter niet de hele framevlakken gebruiken, blijft een witte rand met een anker over. Deze kan ik niet overschrijden want dan schuift het naar een volgende pagina. Ongetwijfeld een instelling die ik niet kan vinden ( geen digibeet, wel writerbeet  =D )
Photoprint staat bij mij niet in synaptic, photocollage wel. Ga ik morgen eens mee spelen. Voorlopig werkt writer het best, op dat anker na.

Re: Foto's printen
« Reactie #6 Gepost op: 2020/06/22, 17:17:22 »
Tabelranden onzichtbaar maken Writer
Vink bij het invoegen van een tabel (Invoegen Tabel) bij Opties de checkbox Randen uit, zodat je bij plaatjes onzichtbare tabelranden hebt als je print of exporteert naar een PDF-bestand.
Je ziet wel lichtgrijze tabelranden maar die worden niet geprint.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's printen
« Reactie #7 Gepost op: 2020/06/22, 18:11:09 »
Zet je paginaranden op 0 om de witte randen te vermijden. Soms moet je echter wat witruimte laten, want de meeste printers printen niet volledig tot op de rand.