Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij Update  (gelezen 514 keer)

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Foutmelding bij Update
« Gepost op: 2009/12/21, 18:16:33 »
Na de laatste Ubuntu 9.04-update van vandaag, kreeg ik constant een foutmelding (bij het doorverwijzen, c.q. aanklikken van een link/url) en de button 'OK' ontbrak op de foutmelding. Er was onder andere een update van Firefox en een Xulrunner en één of andere lib...... Na de update vroeg Firefox een herstart.

                      Assertion Failed

ASSERT: *** Search: _installLocation: engine has no file!
Stack Trace:
0:ENSURE_WARN(false,_installLocation: engine has no file!,2147500037)
1:()
2:()
3:()
4:epsGetAttr([object Object],hidden)
5:()
6:()
7:currentEngine()
8:get_currentEngine()
9:updateDisplay()
10:init()
11:([object XULElement],233)


Na bovenstaande foutmeldingen (en ook geen venstervermelding in het scherm bovenin en een url-vermelding in geloof ik de navigatie werkbalk), heb ik Updatebeheer opnieuw gestart (controle), ondanks de melding dat er 2 uur geleden een recente update was geweest. Na de update en herstart van Firefox, kreeg ik weer een leeg scherm (ook geen url) en de onderstaande foutmelding, die inhoydelijk toch weer anders is. Wie kan mij verder helpen, wat te doen? Ik weet niet hoe verder nu, want alle schermpjes fie normaa; verschijnen bij het uit/inloggen o.d. worden niet correct getoond.

                    Assertion Failed

ASSERT: *** Search: _installLocation: engine has no file!
Stack Trace:
0:ENSURE_WARN(false,_installLocation: engine has no file!,2147500037)
1:()
2:()
3:()
4:epsGetAttr([object Object],hidden)
5:()
6:()
7:currentEngine()
8:get_currentEngine()
9:updateDisplay()
10:init()
11:([object XULElement],204)

Bedankt al vast.
Ik ben een beginner met Ubuntu (Jaunty)
P.S: Prettige dagen eerdaags en een vooral gezond 2010, 2011, 2012, etc.
~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Foutmelding bij Update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/21, 23:15:15 »
Hallo swoefie,

Volgens mij kun je niet volledig of niet correct geïnstalleerde bestanden herstellen door het volgende commando in je terminal te typen:

sudo apt-get -f install

Ik hoop dat dit je probleem oplost.

Gr
Jeroen (ook een beginner :-) )
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.