Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp3  (gelezen 1418 keer)

Jeroenphp

  • Gast
mp3
« Gepost op: 2008/04/29, 11:16:33 »
Hoi, Ik heb een simpel flash mp3 spelertje aangesloten op mijn ubuntu machine. Als ik een mp3 bestand (datde machine m3u noemt) sleep naar de disk van de mp3 speler krijg ik de volgende melding:Fout tijdens het kopieren naar " disk"  Het doel is alleen-lezen


Wat kan ik hier aan doen?

Jeroen

mp3
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 11:36:08 »
Ik denk dat het met de rechten heeft te maken. In een terminal gksudo nautilus ingeven, wachtwoord ingeven, je ziet er niets van geen balletjes of sterretjes ENTER, dan opent zich nautilus in root mode, navigeren naar de map disk (staat in de map media normaal gesproken) hier rechts opklikken, tabje rechten en hier de rechten veranderen. Als je klaar bent nautilus weer sluiten, aangezien je je systeem kan slopen in de rootmode. Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
mp3
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 11:49:08 »
Het is niet normaal dat een USB stickje enke lezen is. Dit zou kunnen wijzen op de noodzaak om je bestandssysteem op de USB even te controleren en te repareren. Je kan dat doen op een Windows systeem, maar ook onder Ubuntu met dosfsck.

Een m3u bestand is GEEN mp3 bestand. Als je enkel dat kopieert, zal er zowieso niet veel uit je mp3 speler komen. Een m3u bestand is namelijk een playlist. Je moet wel degelijk die (veel grotere) bestanden met .mp3 kopiëren.

Jeroenphp

  • Gast
mp3
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 12:06:18 »
Dat werkt helaas niet. De mp3 speler wordt netje weergegeven op het bureaublad als media van 1gb met een mooi pictogrammetje maar alles wat er op staat zou alleen lezen zijn. Ik kan dus niets verweideren of toevoegen.
Jeroen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
mp3
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 13:32:00 »
Citaat van: Jeroenphp
Dat werkt helaas niet. De mp3 speler wordt netje weergegeven op het bureaublad als media van 1gb met een mooi pictogrammetje maar alles wat er op staat zou alleen lezen zijn. Ik kan dus niets verweideren of toevoegen.
Jeroen
Mogelijke oorzaak: je hebt de mp3-speler niet softwarematig ontkoppeld in Windows ("veilig verwijderen"). Oplossing: alsnog doen in Windows. W. schrijft dan een stopcode en die heeft Linux nodig.

Jeroenphp

  • Gast
mp3
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 13:55:09 »
Ik heb de mp3 speler op mijn Windows xp machine aangesloten, alle bestanden gecopieerd en verwijderd. Daarna station veilig verwijderd en nu werkt alles ook op ubuntu. Hartelijk dank!
Jeroen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
mp3
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/29, 13:55:37 »
Citaat van: Jeroenphp
Ik heb de mp3 speler op mijn Windows xp machine aangesloten, alle bestanden gecopieerd en verwijderd. Daarna station veilig verwijderd en nu werkt alles ook op ubuntu. Hartelijk dank!
Jeroen
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)