Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openoffice verdwenen  (gelezen 627 keer)

openoffice verdwenen
« Gepost op: 2012/10/29, 10:59:34 »
Dag iedereen,

Ik werk met xubuntu 10.04, gisteren toen ik met openoffice werkte blokeerde de computer en na een koude start kon ik openoffice niet meer open krijgen. Dan naar Ubunntu Softwarecentrum en
Melding:
vereiste optionele softwarepakketten die ontbreken of niet installeerbaar zijn. Ook kan er een conflict zijn tussen softwarepakketten die niet tegelijkertijd geïnstalleerd mogen worden.
Naar officiële site gegaan openoffice gedownload en hetzelfde.
Wat moet ik doen om openoffice terug te zetten.
Groetjes Christiaan

Re: openoffice verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/29, 11:02:18 »
Mijn tip: installeer Xubuntu 12.04, die wordt 3 jaar ondersteunt i.t.t. 10.04 waarvan de ondersteuning gaat aflopen over bijna een halfjaar.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: openoffice verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/29, 11:06:14 »
Hoezo binnengehaald van website? Open Office zit toch gewoon in de pakketbronnen van 10.04?

Enfin. Het lijkt me een mooi moment om over te stappen naar Xubuntu 12.04 LTS, zoals Vistaus al aangeeft. Mede omdat Xubuntu 10.04 nog maar gedeeltelijk wordt ondersteund (was destijds geen volledige LTS-versie, alleen hoofdversie Ubuntu was dat toen).

In Xubuntu 12.04 kun je Libre Office installeren, de opvolger van Open Office. Informatie over Xubuntu 12.04:
https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

Aanpak overstap:
https://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie
« Laatst bewerkt op: 2012/10/29, 11:13:52 door Pjotr »

Re: openoffice verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/07, 18:40:00 »
Ik heb lubuntu gedownload op mijn laptop en het iso bestand via unetbootin op usb geheugenstaaf gezet. Verder heb ik met Gparted de schijven gewist en dan lubuntu installeren op mijn notebook Asus eee PC 900 met twee ssd schiven van 4 en 8 GB.
Maar, bij installatie moet ik 8,6 geheugen hebben, op het scherm staat Ubuntu moet 8,6 Gb hebben maar dat heb ik niet.
Bij Xubuntu ging dat wel hij had maar 4,2 GB nodig.
Wat ik niet versta een lischtere versie heeft meer GB nodig.
Is er iets mis gedownload 8,6 Gb is voor Ubuntu.
Groetjes Christiaan

Re: openoffice verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/07, 18:42:36 »
Ik heb lubuntu gedownload op mijn laptop en het iso bestand via unetbootin op usb geheugenstaaf gezet. Verder heb ik met Gparted de schijven gewist en dan lubuntu installeren op mijn notebook Asus eee PC 900 met twee ssd schiven van 4 en 8 GB.
Maar, bij installatie moet ik 8,6 geheugen hebben, op het scherm staat Ubuntu moet 8,6 Gb hebben maar dat heb ik niet.
Bij Xubuntu ging dat wel hij had maar 4,2 GB nodig.
Wat ik niet versta een lichtere versie heeft meer GB nodig.
Is er iets mis gedownload 8,6 Gb is voor Ubuntu.
Groetjes Christiaan

Re: openoffice verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/07, 19:06:12 »
Ik heb lubuntu gedownload op mijn laptop en het iso bestand via unetbootin op usb geheugenstaaf gezet. Verder heb ik met Gparted de schijven gewist en dan lubuntu installeren op mijn notebook Asus eee PC 900 met twee ssd schiven van 4 en 8 GB.
Maar, bij installatie moet ik 8,6 geheugen hebben, op het scherm staat Ubuntu moet 8,6 Gb hebben maar dat heb ik niet.
Bij Xubuntu ging dat wel hij had maar 4,2 GB nodig.
Wat ik niet versta een lischtere versie heeft meer GB nodig.
Is er iets mis gedownload 8,6 Gb is voor Ubuntu.
Groetjes Christiaan
8,6 Gb aan hardeschijf ruimte. Ik ken om eerlijk te zijn geen computers die met meer dan 8Gb geleverd worden ;)
8,6 Gb is overigens aan de lage kant, maar ik vraag me toch a waar je dit gelezen hebt?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: openoffice verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/07, 23:44:25 »
gelezen op installatie lubuntu.