Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Timer  (gelezen 374 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
Timer
« Gepost op: 2014/01/05, 12:25:41 »
Is er een programma waarmee je ubuntu (en lightversies) automatisch kunt laten afsluiten? Daarmee bedoel ik het volgende:

Iemand die ik ken in de Filipijnen wil een soort internet/computer verhuur per uur beginnen, met zo goedkoop mogelijke computers. De gebruikers moeten bijvoorbeeld per uur betalen. Nu zou het mogelijk moeten zijn een soort timer te zetten die de computer automatisch na een ingegeven tijd laat stoppen. Met een waarschuwing 10 minuten vooraf, omdat het meestal gaat om studenten ook aan die computer te laten werken.Beetje sneu als ze al hun werk in 1 x kwijt zijn. Ze moeten wel altijd in gastmodus werken zodat de computer altijd weer op nul staat als hij heropstart. Is dat mogelijk en hoe doe je dat?

Re: Timer
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/05, 12:30:06 »
GShutdown
Xubuntu 15.04

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Timer
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/05, 12:39:47 »
GShutdown

Geeft die een waarschuwing voor hij stopt?

Re: Timer
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/05, 12:40:42 »
Even zelf in softwarecentrum de info lezen, bezoek ook website ontwikkelaar.
Xubuntu 15.04

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Timer
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/05, 12:41:30 »
Ik zie het al. Ben het aan het testen en ik krijg een waarschuwing 5 minuten voor tijd

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Timer
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/05, 12:49:06 »
Ze moeten wel altijd in gastmodus werken zodat de computer altijd weer op nul staat als hij heropstart. Is dat mogelijk en hoe doe je dat?
Ubuntu en Xubuntu hebben standaard een 'gasten'-account, dat geheel in het RAM zit en waarvan de inhoud na afsluiten geheel wordt gewist. Ideaal voor dit soort doeleinden....

Overigens raad ik die studenten wel aan, om in Dropbox of Google Drive te werken.  :P

Offline vanadium

  • Lid
Re: Timer
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/05, 13:20:51 »
Onder de motorkap gebeurt dat in linux met de TMOUT variabele (http://www.cyberciti.biz/faq/linux-tmout-shell-autologout-variable/)