Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout  (gelezen 799 keer)

Offline Ward

  • Lid
Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout
« Gepost op: 2012/03/14, 09:54:10 »
Na een recente computer upgrade is het hoog tijd dat ik ook eens ubuntu upgrade. Ik gebruik ubuntu al enkel jaren en met plezier.

Als je van 9.04 komt gaat er precies een nieuwe wereld open  8-). De nieuwe hardware is een dualcore desktop intel 2.13GHz met 1GB ram. en 80HD.
11.10 leek me een mooie distro en Na installatie kon ik alles instellen zoals ik het graag had.

Ik ben niet echt een voorstander van unity en sluitknoppen links maar ik ben open minded dus dat went wel.

Na een tweetal weken de eerste major crash. "Initramfs" op een zwart scherm en een knipperende cursor.
Ik heb er wat over gelezen op de verschillende fora's maar niets bracht een oplossing en daar ik niet de enige gebruiker ben kan ik het niet permiteren van dagen te zoeken naar een oplossing.
Resultaat: een clean install. en een dikke namiddag kwijt (nouja een mens leert altijd wat bij niet?)

We zijn nu weer twee weken verder en Grrrr, weer Initramfs foutmeldingen een knipperende cursor. Daarbovenop heb ik deze keer geen halve middag de tijd.

De hamvraag die ik heb:
Wanneer ik straks klaar ben met de installatie en alle updates binnen heb, de programma's ingesteld heb mail geconfigureerd etc
Kan ik dan een iso maken dat waneer de pc het weer geen 14 dagen uithoud ik de iso op een schijfje brand in de pc en hup, een uurtje later weer als nieuw? En hoe gaat dat in zijn werk?

Mvg Ward.

Re: Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/14, 09:59:05 »
Gebruik je steeds dezelfde iso voor clean install? Want dan heeft een clean install ook geen zin :rolleyes:

Offline Ward

  • Lid
Re: Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/14, 10:31:13 »
Het is net de bedoeling dat ik de originele iso niet meer gebruik.
Maar eerder een opstartschijf/iso/image maak van de nieuw geinstalleerde pc met al zijn updates van het huidige moment inclusief mijn configuratie.
Zodat ik gewapend ben als ik weer die knipperende cursor tegenkom.

Alle Data staat op een nas die nfs gemount is.
 
 

Re: Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/14, 10:33:16 »
Gewoon een backup van je hele systeem dus?

Offline Ward

  • Lid
Re: Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/14, 10:36:32 »
Ja dat lijkt me juist te zijn. maar dan wel als installatie cd te gebruiken.

Net alsof ik een iso zou gedownload hebben en op een schijfje gebrand.


Offline Ward

  • Lid
Re: Ubuntu opnieuw installeren na initramfs fout
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/14, 10:56:41 »
Luckiboy,
Bedankt voor je snelle reacties. Ben net eens gaan kijken naar clonezilla en ik ga dit zeker proberen.

Ward