Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik mijn AMD server in suspend mode laten gaan en starten als dat nodig is?  (gelezen 1344 keer)

Offline Bigtwin

  • Lid
Ik heb een Ubuntu 10.4 server op basis van een AMD 240e cpu.

Ik wil deze server in suspend mode laten gaan als hij bijvoorbeeld een uur niet is gebruikt, zowel vanuit de crontab als ook interactief, vanaf de command line. Maar als er een crontab job moet gaan lopen moet hij wel weer vanzelf opstarten om die activiteit uit te voeren. Verder moet de server wel in zijn suspend mode luisteren naar Wake on Lan packets.

Hoe kan ik verzorgen dat mijn server in suspend mode gaat na een bepaalde tijd "geen activiteit" en dat hij opstart als er een wake on lan, maar vooral een crontab job moet gaan lopen?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Wel kun je bijvoorbeeld via de BIOS de machine één keer per dag aan laten gaan (en dan de cronjobs daarna laten beginnen)

Die optie heb ik echt nog nooit gezien, klinkt wel gaaf..

Simpel weg kan je dit vanuit je OS niet regelen. Het is de PC die helemaal gehibernate is, hoe wil je dan dat jouw OS dit weer wakker maakt? Het werkt anderzom -> Jij maakt je PC wakker en daardoor gaat je PC je OS wakker maken :).

Offline Bigtwin

  • Lid
Ja, dat met het opstarten kan ik begrijpen, maar hoe kan ik de server zelf in suspend mode laten gaan dan? Dat opstarten regel ik dan wel op een andere manier (al weet ik nu nog niet welke...)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Dat kan, aan het eind van je script kan je dit aanroepen:
/etc/acpi/sleep.sh
/etc/acpi/hibernate.sh
Of je dit ook kan doen na een tijdje idle.. ik denk het niet :)
:)