Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: twee schermen werken soms, en soms niet  (gelezen 353 keer)

Offline Lutz

  • Lid
twee schermen werken soms, en soms niet
« Gepost op: 2013/07/30, 18:41:27 »
Ik heb een dual boot installatie Windows 7 en Ubuntu 13.04. Als boot manager gebruik ik grub2. Tijdens het tonen van de grub keuzemenu werken beide schermen. Kies ik dan voor windows, werken tot het inloggen soms een, soms 2 schermen, maar na het inloggen op Windows werken twee schermen. Ik heb mij laten vertellen dat dat bij Windows zo is, omdat ik twee schermen met verschillende resoluties heb. Ook werkt bij Windows de hoofdscherm altijd.

Boot ik Ubutu, dan heb ik twee schermen tot het inloggen. Dan wordt het gissen: of ik heb alle twee schermen, of ik heb alleen de scherm met de lagere resolutie. Opnieuw opstarten lost het probleem meestal op. Ik heb nu op beide schermen de launcher balk staan. Ondanks dat soms de tweede scherm niet meedoet, wordt die bij displays wel herkend.

Ben ik de enige met dit probleem. Ik had het probleem al eerder hier gemeld, maar destijds bleek de ene scherm kapot te zijn. Indien nu ook de ene scherm kapot zal zijn, waarom werkt die dan altijd onder Windows?

Offline joop905

  • Lid
Re: twee schermen werken soms, en soms niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/30, 21:31:56 »
welke videokaart gebruik je
Als je een Nvidia of Ati kaart hebt kunnen de drivers je helpen dit automatisch te doen.
http://www.digiplace.nl/2012/04/23/een-dual-screen-configuratie-op-ubuntu-12-04/

Offline Lutz

  • Lid
Re: twee schermen werken soms, en soms niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/31, 04:44:34 »
Het is een Intel 2000 of 2500 series on board adapter, dat zal het niet zijn.