Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog steeds knalt Firefox er om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04  (gelezen 1944 keer)

Offline Veender

  • Lid
Goeden dag,

Ik ben al een tijdje met Ubuntu bezig, bevalt me prima, nu kom ik alleen wat tegen waar ik niet uit kom.
Heb al wat gelezen via google maar kom er zelf niet uit.

ik heb Ubuntu 11.04
Firefox 6 (canonical 1.0 ?)

Firefox valt vaak om de haverklap uit, maakt niet uit  hoeveel sites ik geopend heb, soms 2 keer op een avond, soms om de minuut..
Ik heb alle add-ons al uitgezet (bij bewerken/voorkeuren) maar dat hielp niet.
Flash kon ik zoizo niet afspelen, dat heeft hij bij mij nog nooit gedaan, ben daar ook niet achteraan gegaan.

Misschien heeft het er mee te maken maar soms start met opstarten mijn tijd/datum ook niet mee op en krijg daar ook een foutmelding over, start ik de pc opnieuw op is hij er gewoon weer)

Zit ook stukjes te lezen en dan komen er kreten voorbij met commando's, dat gaat me vaak nog net te ver om te snappen, vandaar de vraag hier.

in een terminal : /usr/bin/firefox  komt gewoon Firefox te voorschijn, geen fouten.

Vast bedankt.






« Laatst bewerkt op: 2011/09/02, 20:12:43 door Veender »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/26, 21:04:52 »
Zet de boel eens op klassiek (zonder effecten):
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

En maak de multimedia-ondersteuning eens compleet:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline Veender

  • Lid
Re: Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/26, 21:24:45 »
Bedankt voor het snelle antwoord !
Klassiek uiterlijk stond hij al aangezien ik dat al prettiger werken vond.
Ben nu de rest aan het installeren.

Zodra ik wat meer weet zet ik het weer neer.

Bedankt voor de hulp zover !

Even snel een updatatje, nog 5 minuten bezig geweest na de update, nog geen crash tijdens gebruik, sloot Firefox af (laatste kruisje weg) en meteen melding : We'r Sorry : Firefox had a problem and crashed. We'll try to restore your tabs and windows when it restarts.
To help us diagnose and fix the problem, you can send us a crash report.

Was na bezoek mplaats, morgen weer even verder.



« Laatst bewerkt op: 2011/08/26, 21:37:06 door Veender »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/26, 23:53:33 »
Klassiek uiterlijk stond hij al

Ja, maar stond hij al op "Ubuntu klassiek (geen effecten)"?

Dat is zeer belangrijk, want daarmee wissel je van vensterbeheerder en schakel je over naar een veel stabielere vensterbeheerder. Mogelijk lost dat het probleem op.

Kijk ook eens naar wat tips om de prestaties van Firefox te verbeteren:
http://sites.google.com/site/computertip/firefox

Tot slot: installeer eens de alternatieve webbladeraars Chromium en Epiphany (epiphany-browser). Beide simpel installeerbaar via Ubuntu softwarecentrum (klikkerdeklik). Hebben die webbladeraars dit probleem ook?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/27, 00:03:08 door Pjotr »

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/27, 00:15:25 »
Ik heb alle add-ons al uitgezet (bij bewerken/voorkeuren) maar dat hielp niet.

Die zet u normaal aan of uit via - Extra - Add-ons - extensies. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/27, 21:08:22 »
Bumb > Is het nu opgelost ?.
Zo ja kunt u dan in het openings topic bij onderwerp opgelost zetten a.u.b. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Veender

  • Lid
Re: Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/27, 21:09:14 »
Oke, dat kan ook blijkbaar, ik kom op deze manier op hetzelfde scherm uit eigenlijk :-)
Maar heb de pc vandaag weer aangezet, zit er nu een paar uur op en tot nu toe eigenlijk geen last meer gehad !

Heb gister de update's gedaan, alleen nog 1 keer met afsluiten van de laatste pagina gister een foutmelding gehad, vandaag (nog) niets dus het ziet er goed uit !

tot zo ver bedankt beide voor de reacties en de hulp !

Ow, kreeg al meteen een nieuwe reactie.. zal even kijken hoe ik hem op opgelost zet.

Vg Nico.



Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Veender

  • Lid
Re: opgelost : Firefox valt om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/28, 13:55:45 »
Sorry, ben niet zo bekend met deze site..
Vandaag weer 1 crash gehad, is dus nog niet geheel opgelost, wel stukken minder dat wat ik had dus zit wel vooruitgang in !
Was trouwens bij het laden van Hyves, nog niet alle foto's waren geladen toen hij eruit klapte.


Offline Veender

  • Lid
Re: Nog steeds knalt Firefox er om de haverklap uit, firefox 6 ubuntu 11.04
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/02, 20:16:19 »
Helaas vandaag de pc weer aangezet, even op Hyves gekeken, elke keer als ik een pagina probeer te openden kapt firefox ermee, ik kan dan kiezen om hem te herstellen of een nieuwe sessie te starten.
Met het herstellen kom ik weer op dezelfde pagina terecht, soms loopt hij weer een pagina verder soms ook niet en klapt hij er meteen weer uit.
Het ging even goed, owja, er is vandaag wel een update naar 6.0.1 geweest van firefox..

Volgens mij heb ik een antwoord over het hoofd gezien van Pjotr, sorry daar voor !

Ja, maar stond hij al op "Ubuntu klassiek (geen effecten)"? Heb ik nu veranderd..


Kijk ook eens naar wat tips om de prestaties van Firefox te verbeteren: ga ik nu even kijken.
http://sites.google.com/site/computertip/firefox

Tot slot: installeer eens de alternatieve webbladeraars Chromium en Epiphany (epiphany-browser). Beide simpel installeerbaar via Ubuntu softwarecentrum (klikkerdeklik). Hebben die webbladeraars dit probleem ook?

Zal eerst de andere even uitproberen, lukt dat niet ga ik de andere 2 uitproberen en vermeld dan mijn bevindingen.

Bedankt nog voor deze antwoorden.

« Laatst bewerkt op: 2011/09/02, 20:26:16 door Veender »