Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)  (gelezen 1489 keer)

hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)
« Gepost op: 2010/02/09, 17:04:43 »
heey ik heb een vraag: hoe kan het dat ik imvu en secondlife en rs HD niet kan spelen op windows en wel op ubuntu?, ik vindt dit eigelijk wel grapig, secondlife ziet ook 2 graphics kaarten. hoe kan dit?

mijn card:Mesa DRI Intel(R) 915G GEM 20090712 2009Q2 RC3 x86/MMX/SSE2
die andere?:Tungsten Graphics, Inc

link van website van die andere: http://www.lynuxworks.com/partners/company.php?ID=192

het is gewoon van linux
« Laatst bewerkt op: 2010/02/10, 20:17:53 door mathieu1256 »

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/09, 17:27:03 »
Ik dat dat van die 2 videokaarten gewoon een bugje is ;)

Tsja, dat windows hem niet af kan spelen, is natuurlijk best wel raar. Misschien ligt het aan de kompatibiliteit of aan de browser die je gebruikt ??? Zeg het me maar ;) Iig een voordeeltje voor ubuntu :P

Offline Emil

  • Lid
Re: hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/09, 17:52:26 »
RS maakt gebruik van Java, als de andere 2 ook java applicaties zijn denk ik dat het iets met je java te maken heeft. Anders zou ik het op je grafische kaart drivers steken.

Re: hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/09, 17:53:11 »
Ik denk dat het topic hier beter op zijn plaats is..

Over je vraag, heb je op Windows de nieuwste drivers van je videokaart (de drivers van de fabrikant)?
Ubuntu is voor spellen (om te ontwikkelen) eigenlijk helemaal niet slechter dan Windows, het probleem is alleen het aantal games dat ervoor geschreven is..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/10, 20:12:41 »
Ik denk dat het topic hier beter op zijn plaats is..

Over je vraag, heb je op Windows de nieuwste drivers van je videokaart (de drivers van de fabrikant)?
Ubuntu is voor spellen (om te ontwikkelen) eigenlijk helemaal niet slechter dan Windows, het probleem is alleen het aantal games dat ervoor geschreven is..
op windows had ik de laatste versie van van mijn videokaart en ik gebruikte windows 7, ubuntu ziet mijn video kaart niet eens en toch kan hij hem gebruiken ??? :rolleyes:

Re: hoe kan dit? [kan Game wel spelen op ubuntu in windows niet)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/10, 20:13:18 »
RS maakt gebruik van Java, als de andere 2 ook java applicaties zijn denk ik dat het iets met je java te maken heeft. Anders zou ik het op je grafische kaart drivers steken.
die andere 2 games gebruiken geen java