Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WIFI via Experia Thomson  (gelezen 3056 keer)

Diderik

  • Gast
WIFI via Experia Thomson
« Gepost op: 2009/10/06, 14:29:45 »
Hallo allemaal,
Misschien al een bekend onderwerp maar ik heb nog geen oplossing gevonden.
Mijn OS is een afgeleide van ubuntu namelijk Mint. Ik hoop dat niemand me het kwalijk neemt dat ik het hier ook probeer.

Sindskort op een oude laptop mint 7 xfce geinstalleerd.
Helemaal top, strak, snel en gelikt.
Alleen krijg ik geen verbinding tot stand via wifi.

Mint ziet alle netwerken dus mijn usb adapter werkt (out of the box).
Verbinding maken lukt echter niet.
Dus volgens mij moet het aan de experia box liggen. Via Wondows XP al eens verbonden geweest via Wifi. Daar was echter ook een installatie cd van KPN voor nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Maar ja, die cd werkt natuurlijk niet onder linux (bummer).
How to crack this case?

Iemand ervaring of suggesties?
Alvast bedankt,
Diderik

Offline Sjinovski

  • Lid
Re: WIFI via Experia Thomson
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/06, 22:06:12 »
Welke network manager gebruikt Linux Mint XFCE? Ik heb in juli een tijdje de, ik geloof toen nog RC variant van Linux Mint XFCE gebruikt en volgens mij was het toen WICD. Hoewel een aantal mensen hierover erg te spreken is, kan ik daar zelf ook niet mee uit de voeten. Ik heb deze toen vervangen door de Gnome network manager en toen had ik geen problemen meer met draadloos in combinatie met een Experiabox. Ik ben helaas recentelijk gewijzigd van provider en kan het helaas niet meer voor je testen.

Re: WIFI via Experia Thomson
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/06, 22:40:32 »
Ik heb de siemens box en die werkt goed met linux mint 7 en ubuntu 9.04,met de thomson box heb ik helaas geen ervaring.
Kubuntu 20.04

Diderik

  • Gast
Re: WIFI via Experia Thomson
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/09, 10:12:25 »
Welke network manager gebruikt Linux Mint XFCE? Ik heb in juli een tijdje de, ik geloof toen nog RC variant van Linux Mint XFCE gebruikt en volgens mij was het toen WICD. Hoewel een aantal mensen hierover erg te spreken is, kan ik daar zelf ook niet mee uit de voeten. Ik heb deze toen vervangen door de Gnome network manager en toen had ik geen problemen meer met draadloos in combinatie met een Experiabox. Ik ben helaas recentelijk gewijzigd van provider en kan het helaas niet meer voor je testen.

Mint XFCE gebruikt WICD.
Oogt erg gebruiksvriendelijk maar krijg er geen verbinding mee.  :(