Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wolfenstein onder Wine  (gelezen 1448 keer)

Offline wiert

  • Lid
Wolfenstein onder Wine
« Gepost op: 2007/07/20, 20:24:02 »
Als ik Wolfenstein RTCW wil installeren onder Wine, start netjes de installer. Echter, op een bepaald punt krijg ik de melding "Could not open string file" in een scherm genaamd "keycheckdll".

Wie weet raad?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 20:27:25 »
http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=690

Er is trouwens ook gewoon een Linuxversie van te krijgen als ik het goed lees in de commentaren.

Offline wiert

  • Lid
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/20, 20:35:53 »
Heb ik eerder al wel eens geprobeerd maar daar kwam ik toen (onder Fdora) niet heel ver mee met installeren. Ga het toch maar weer eens proberen.

Wat Wine betreft ben ik een beetje aan het proberen wat lukt en wat niet. Tiberian Sun heb ik aan de praat gekregen. MS Office 2003 begon met installeren maar liep vast, evenals Painshop pro 8.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 20:47:02 »
Citaat van: wiert
Als ik Wolfenstein RTCW wil installeren onder Wine, start netjes de installer. Echter, op een bepaald punt krijg ik de melding "Could not open string file" in een scherm genaamd "keycheckdll".

Wie weet raad?
wolfenstein heet onder linux: enemy territory, is een linuxgame dat niet onder wine draait.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 20:48:59 »
Citaat van: wiert
Als ik Wolfenstein RTCW wil installeren onder Wine, start netjes de installer. Echter, op een bepaald punt krijg ik de melding "Could not open string file" in een scherm genaamd "keycheckdll".

Wie weet raad?
wolfenstein heet onder linux: enemy territory, is een linuxgame dat niet onder wine draait. het is wel een multiplayer game.
voor alle games voor linux: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1205
voor installatie/inventarisatie linux games: https://help.ubuntu.com/community/Games
wolfenstein/ET installatie: https://help.ubuntu.com/community/Games/Native/ReturnToCastleWolfensteinEnemyTerritory

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 20:52:16 »
Citaat van: wiert
MS Office 2003 begon met installeren maar liep vast, evenals Painshop pro 8.
Wine is een noodsprong. Probeer liever eens of je ook goed uit de voeten kunt met de volwaardige Linux-alternatieven. Zoals Open Office en zo. Bijkomend voordeel: alles wat je installeert vanuit de pakketbronnen van ubuntu, wordt centraal veilig gehouden met updates.

Offline wiert

  • Lid
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/20, 21:00:26 »
Even voor de duidelijkheid: onder Wine probeer ik de windowsversie van Wolvenstein te installeren.

Verder maak uiteraard ook gewoon gebruik van de Linux pakketten (open office, Gimp, Thunderbird, TuxAdventure :) etc etc) . Maar ik ben aan het uitproberen wat ik zoal onder Wine aan de praat krijg. Vandaar dus (de Windows-versie) van RTCW, maar ook MS Office etc.

Enfin, ik ga ook de Linux-versie van Wolfenstein maar weer eens proberen. Toch hoort de Windowsversie ook te werken (aldus www.frankscorner.org).

Offline Soul-Sing

  • Lid
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/20, 21:05:44 »
Citaat van: wiert
Even voor de duidelijkheid: onder Wine probeer ik de windowsversie van Wolvenstein te installeren.

Verder maak uiteraard ook gewoon gebruik van de Linux pakketten (open office, Gimp, Thunderbird, TuxAdventure :) etc etc) . Maar ik ben aan het uitproberen wat ik zoal onder Wine aan de praat krijg. Vandaar dus (de Windows-versie) van RTCW, maar ook MS Office etc.

Enfin, ik ga ook de Linux-versie van Wolfenstein maar weer eens proberen. Toch hoort de Windowsversie ook te werken (aldus www.frankscorner.org).
het was duidelijk, ik wou je gewoon op de native linux versie wijzen thats all.
het is een leuke game overigens.:)

Pensacola

  • Gast
Wolfenstein onder Wine
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/20, 23:11:35 »
Enemy territory is de multiplayervariant van een uitbreiding op de originele Return to Castle Wolfenstein, die gratis is uitgebracht. RTCW zelf heeft zowel single- als multiplayer.
Ik heb het hier draaien onder wine zonder problemen, ik heb het gewoon via wine geïnstalleerd.