Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervanger voor Nautilus in 14.10  (gelezen 941 keer)

Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Gepost op: 2014/02/03, 16:27:05 »
Canonical wil nieuwe bestandsbeheer-app voor Ubuntu 14.10 ontwikkelen

http://tweakers.net/nieuws/94077/canonical-wil-nieuwe-bestandsbeheer-app-voor-ubuntu-1410-ontwikkelen.html

Bron: Tweakers.net
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/03, 20:08:39 »
Ik had het al gelezen op Phoronix. Achja, geen nieuws eigenlijk, Canonical was al meerdere apps aan het maken. Jammer alleen dat ze niet een bestaand project kiezen, er zijn talloze bestandsbeheerders voor Linux. Maar goed, we zien wel wat het wordt :)

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/04, 09:16:58 »
Ik had het al gelezen op Phoronix. Achja, geen nieuws eigenlijk, Canonical was al meerdere apps aan het maken. Jammer alleen dat ze niet een bestaand project kiezen, er zijn talloze bestandsbeheerders voor Linux. Maar goed, we zien wel wat het wordt :)

Tja ze zouden eens een keer niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden :rolleyes:

Ik ben zeer te spreken over Thunar. Lichtgewicht, doet alles wat je wilt en is zeer stabiel.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/04, 09:35:28 »
Ben benieuwd wat het gaat worden, Nautilus wordt op OMG-Ubuntu als afgedaan omschreven (vooral in de reacties) .

Persoonlijk zou ik Dolphin graag ontwikkeld zien voor Unity/ Gnome . Maar dat is een QT-droom zekers ...  =D
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/04, 10:44:00 »
Ik had het al gelezen op Phoronix. Achja, geen nieuws eigenlijk, Canonical was al meerdere apps aan het maken. Jammer alleen dat ze niet een bestaand project kiezen, er zijn talloze bestandsbeheerders voor Linux. Maar goed, we zien wel wat het wordt :)

Tja ze zouden eens een keer niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden :rolleyes:

Ik ben zeer te spreken over Thunar. Lichtgewicht, doet alles wat je wilt en is zeer stabiel.
'Het wiel opnieuw uitvinden' is een beschrijving die op meer open source-projecten van toepassing is. Daarom zijn er ook 80 miljoen distributies. ;)

Ik gebruik zelf een gepatchte Nemo van Webupd8, die ook fatsoenlijk integreert met de rest (achtergrond instellen werkt, Nemo-versies van plug-ins zitten erbij, ziet er beter uit met het Ambiance-thema, etc.). Dat vind ik heel belangrijk.

Canonical gaf aan dat ze de nieuwe bestandsbeheerder meteen in Qt/QML wilden maken. Dan vallen Nemo, Thunar en nog wat andere bestandsbeheerders al af.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/04, 11:21:12 »
Canonical gaf aan dat ze de nieuwe bestandsbeheerder meteen in Qt/QML wilden maken. Dan vallen Nemo, Thunar en nog wat andere bestandsbeheerders al af.

Klopt, dan houd je er inderdaad niet zoveel over. Echter, PCManFM is een zeer goede bestandsbeheerder en wordt momenteel herschreven naar Qt dus die zouden ze kunnen gebruiken.

Offline Tom

  • Lid
Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/04, 11:57:37 »
Ik had het al gelezen op Phoronix. Achja, geen nieuws eigenlijk, Canonical was al meerdere apps aan het maken. Jammer alleen dat ze niet een bestaand project kiezen, er zijn talloze bestandsbeheerders voor Linux. Maar goed, we zien wel wat het wordt :)

Tja ze zouden eens een keer niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden :rolleyes:

Ik ben zeer te spreken over Thunar. Lichtgewicht, doet alles wat je wilt en is zeer stabiel.

Zo is het wat betreft Thunar ,dus hopelijk houd het team van Xubuntu die vast ,en gaan ze niet mee veranderen ,maar goed daar is ook wel een mouw aan te passen vermoed ik.  ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/04, 12:02:22 »
Ik had het al gelezen op Phoronix. Achja, geen nieuws eigenlijk, Canonical was al meerdere apps aan het maken. Jammer alleen dat ze niet een bestaand project kiezen, er zijn talloze bestandsbeheerders voor Linux. Maar goed, we zien wel wat het wordt :)

Tja ze zouden eens een keer niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden :rolleyes:

Ik ben zeer te spreken over Thunar. Lichtgewicht, doet alles wat je wilt en is zeer stabiel.

Zo is het wat betreft Thunar ,dus hopelijk houd het team van Xubuntu die vast ,en gaan ze niet mee veranderen ,maar goed daar is ook wel een mouw aan te passen vermoed ik.  ;)

Als ze dat veranderen dan ga ik gewoon over op Debian XFCE of op OpenSuse XFCE daar ik van beide erg gecharmeerd ben. Ik kies enkel voor Xubuntu vanwege de release cycle die ze hebben (in een productie omgeving ga ik niet graag Debian testing/ unstable draaien om een vlot release schema te hebben).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/04, 12:26:33 »
Als ze dat veranderen dan ga ik gewoon over op Debian XFCE of op OpenSuse XFCE daar ik van beide erg gecharmeerd ben. Ik kies enkel voor Xubuntu vanwege de release cycle die ze hebben (in een productie omgeving ga ik niet graag Debian testing/ unstable draaien om een vlot release schema te hebben).
Wanneer je het pakket XFCE4 installeert, dan heb je alle standaard XFCE pakketten.
Op die manier is het maar "even" werk, om Xubuntu terug te bouwen naar een "standaard" XFCE distributie, met een diesel onder de motorkap :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/04, 13:56:45 »
Het grappigste vind ik sommige mensen op bijv. Phoronix die zo zijn van:
"Ik hou van GNOME Shell maar Nautilus is teveel uitgekleed dus nu gebruik ik KDE/Mate/whatever."

Dus vanwege 1 programma verander je heel je werkomgeving? Er zijn alternatieve bestandsbeheerders hoor :)
Zo ook in dit geval van Xubuntu. Als Thunar al ooit weg zou gaan dan installeer je hem gewoon weer en anders zijn er zat alternatieven.

Re: Vervanger voor Nautilus in 14.10
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/04, 16:16:53 »
Ik had het al gelezen op Phoronix. Achja, geen nieuws eigenlijk, Canonical was al meerdere apps aan het maken. Jammer alleen dat ze niet een bestaand project kiezen, er zijn talloze bestandsbeheerders voor Linux. Maar goed, we zien wel wat het wordt :)

Als ze de bestandsbeheerder willen doorontwikkelen vanuit de app (zodat je één bestandbeheerder krijgt voor alle form factors waarop je Ubuntu kunt draaien) dan begrijp ik het wel. De vele bestaande bestandsbeheerders lijken me niet echt geschikt voor de convergentiestrategie van Canonical.