Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden van Wine verwijderen.  (gelezen 2235 keer)

hallo409

  • Gast
bestanden van Wine verwijderen.
« Gepost op: 2008/05/12, 13:44:29 »
Ik heb een probleempje met wine. Ik heb wine geinstalleerd zodat ik photoshop cs2 op linux kan gaan draaien. Helaas werkte dit niet helemaal waarschijnlijk omdat ik dit eerst met een portable versie heb geprobeerd en daarna met een volledige versie bijde waren dus geinstalleerd. Nu dacht ik van dan verwijder ik de portable versie Of de Volledige maar dit werkte niet ik kreeg ze niet verwijderd. Daarna heb ik besloten om dan wine maar te verwijderen en gewoon opnieuw te installeren maar de photoshop bestanden blijven gewoon bewaard ondanks dat ik wine verwijderd heb.  Worden deze bestanden nog ergens bewaard? zoja waar en kan ik deze gewoon weggooien.
Alvast bedankt,

Marco

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/12, 13:56:21 »
De wine bestanden staan inderdaad in uw home directory en worden ongemoeid gelaten, ook al wordt wine uninstalled. Dus voor de volledigheid verwijder je best /home/uwgebruikersnaam/.wine. Deze folder is verborgen, dus even de "verborgen bestanden laten zien"-optie aanzetten in nautilus (of konqueror).

bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 13:59:30 »
verwijder eerst wine
daarna verwijder in je persoonlijke map (verborgen bestanden ff aanzetten: CTRL + H) de map .wine
daarna installeer je wine opnieuw.
je zult alle geïnstalleerde programma's in wine opnieuw moeten installeren!!!.

Kennywest was me net iets voor.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

hallo409

  • Gast
bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/12, 14:14:46 »
Ik heb dit gedaan, maar toch blijft in mijn applications menu een kopje Wine staan (welliswaar nu zonder wijnglas) met daarin een map programma's met daar weer een map photoshop in. Deze is dus helaas niet verwenen

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/12, 14:16:26 »
De snelkoppeling is inderdaad niet verdwenen, maar wat erachter zit (dus wat fysiek op schijf staat) is er niet meer. Die snelkoppeling kan je best met alacarte of zoiets verwijderen.

bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/12, 14:32:21 »
klik rechtermuisknop op applications en dan op menu's bewerken, daar kun je alle mappen en snelkoppelingen verwijderen.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

hallo409

  • Gast
bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/12, 15:08:26 »
Ja bedankt het is gelukt :) ik was die menu edit al aan het zoeken maar kon hem nergens vinden zat al met rechtermuisknop op wine te klikken ( maar er kwam niets) en in het voorkeuren/beheer menu te zoeken. Maar heb hem nu dus.
Bedankt voor jullie hulp :)

Marco

Offline ronaldo

  • Lid
bestanden van Wine verwijderen.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/25, 09:39:23 »
Goeie tip, met rechts klikken!

Echter: na een herinstallatie van Wine (ik had hetzelfde probleem als de topicstarter) vind ik Wine niet meer terug in de balk, terwijl hij het wél doet, getuige het feit dat dreamweaver het doet...

Hoe krijg ik hem weer terug?
Ja, ik weet het: met rechts klikken; maar welke opdracht geef ik in?

B.v.d. en groeten,