Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sync programma  (gelezen 4870 keer)

Sync programma
« Gepost op: 2008/09/28, 17:08:12 »
Ik zoek een programma om mijn bestanden en mappen op 3 verschillende pc's uptodate te houden.
Ik heb een computer die als server functioneert, dit is een ubuntu pc. En ik heb samba mappen gedeeld (kan ook via ftp staat ook aan). Ik heb nu geprobeerd met verschillende programma's te syncen.
Maar de meeste krijg ik niet werkend en conduit die loopt constant vast. Er moet toch een programma zijn wat vergelijkbaar is met SyncToy van windows.
dus de opstelling moet er zo uit gaan zien:


laptop met ubuntu ------------ server (ubuntu)-------------Laptop met windows

De laptops moeten alleen met de server verbinden niet met elkaar.
Het zijn drie mappen die gesyncd moeten worden (schrijf bestanden, Muziek bestanden en afbeeldingen)
De nieuwste versie kan zich dus op de server bevinden maar ook op een van de laptops (ik ga niet aan hetzelfde bestand knutselen op de 2 computers alleen als ik zeker weet dat hij gesyncd is)


Iemand suggesties

Offline joop13

  • Lid
Sync programma
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/28, 17:14:04 »
In Synaptic staan een aantal mogelijkheden:

Met Krusader kun je bestanden synchroniseren.
Ook met GrSync is dit mogelijk. Bij Krusader het je een mogelijkheid om twee directories te vergelijken....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Sync programma
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/28, 17:17:12 »
rsync en eventueel de gui gtksync. Ongetwijfeld zijn er meer in Synaptic.
Wellicht dat er andere forum leden zijn die iets anders weten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Sync programma
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/28, 20:18:47 »
Voor wat jij wil doen, nl. echt 'synchroniseren' , moet je unison gebruiken.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Sync programma
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/29, 09:58:06 »
Unison is inderdaad een goede oplossing voor bidirectionele synchronistatie. Er is ook een GUI voor, unison-gtk.
Hier een goede uitleg en wat screenshots:
http://johnny.chadda.se/2007/01/15/keep-your-files-safe-and-sleep-well-using-linux-and-unison/

Je kunt ook eens kijken naar iFolder: http://www.ifolder.com/index.php/Main_Page

De genoemde grsync (is een frontend voor rsync) kan werken, maar is in principe bedoeld voor een unidirectionele sync (één kant op dus, bijvoorbeeld voor backups, mirrors, etc.). Maar met wat discipline (zoals de draadstarter zelf aangaf: niet aan het hetzelfde bestand werken op verschillende locaties), kan het best werken.

Sync programma
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/29, 16:24:57 »
Thanks voor de reacties ga unison proberen

Sync programma
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/29, 21:36:08 »
Oke het werkt heb via de gui een paar projecten gemaakt en ziet er goed uit.
Is er nog een manier om dit alles ook automatische te starten (bijv elke dag om 16:00 dat hij al deze projecten afgaat)
Wat ben ik toch lastig :p

Offline vanadium

  • Lid
Sync programma
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/30, 12:55:16 »
Het klassieke cron !

Sync programma
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/30, 16:46:50 »
oke.
en dat gaat dit gewoon werken
unison Afbeeldingen -autoHet project heet Afbeeldingen.
Ik gebruik trouwens gcrontab.

Sync programma
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/03, 14:55:29 »
Nou unison werkt ook niet echt goed. Hij geeft bij de bestanden die er al staan een vraagteken en hij neemt sommige bestanden dubbel (met speciale tekens)
Dus ik blijf maar bij synctoy

Offline vanadium

  • Lid
Sync programma
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/03, 17:59:58 »
Hij geeft vraagtekens wanneer hij onmogelijk kan weten wat er moet gebeuren. Als je sinds de laatste synchronisatie een bestand aan beide kanten hebt bijgewerkt, dan kan Unison onmogelijk weten welke van de twee versie je nu wil houden: hij vraagt het dan. Enkel als je een bestand slechts aan één van beide kanten hebt bijgewerkt, zal hij automatisch de bijgewerkte versie kopiëren over de niet bijgewerkte versie.