Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu op de I-Mac...  (gelezen 733 keer)

Kubuntu op de I-Mac...
« Gepost op: 2007/12/28, 13:09:53 »
Hallo allemaal. Terug van even weggeweest en ook terug aan het werk met de Mac voor het installeren van Kubuntu.
Deze draait er héél lekker op, doch heb één probleem met de synaptic. Als ik bvb, firestarter wil activeren of een ander progje, krijg ik telkens errors en laad het programma niet verder op... In bepaalde gevallen zoals Firestarter is deze WEL geactiveerd, maar kan ik hem niet configureren, vraagt steeds naar mijn root-passwoord ???
Anders zouden er geen problemen zijn, en draaide Kubuntu reeds op de Mac, zoals ik steeds al wilde. Maar tussen willen en kunnen is er wel een verschil nietwaar... Tussen mogen ook natuurlijk.
WIE helpt me, of wie heeft er advies.
Freddy
Tussen haakjes, ik hoop dat jullie allen een prettig Kerstfeest achter de rug hebben.  :)
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Kubuntu op de I-Mac...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/28, 13:21:14 »
Hoi,

Wat krijg je als je in een terminal het volgende typt?

sudo apt-get install firestarterOf in de plaats van firestarter een ander progje dat met synaptic helemaal niet werkt.

Kubuntu op de I-Mac...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/28, 13:24:47 »
Citaat van: Dadio
Hoi,

Wat krijg je als je in een terminal het volgende typt?

sudo apt-get install firestarterOf in de plaats van firestarter een ander progje dat met synaptic helemaal niet werkt.
Potver, vergeten ! Ik moet leren méér en méér de terminal gebruiken. Met andere woorden heb er geen idee van.
Nu werk ik niet op de mac, want ik was van plan er de 7.04 op te installen inplaats van de 7.10.
Ga het in praktijk zetten en het laten weten als het in orde komt.
Bedankt Dadio.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Kubuntu op de I-Mac...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/28, 13:29:26 »
Voor mij hoef je niet met de terminal te werken maar op deze manier kan je makkelijk de foutmeldingen lezen.
In synaptic gaat dat ook maar dan moet je de details (tijdens de installatie) uitklappen. Daarbij leest het ook niet zo makkelijk en ik weet niet of je daarvan kan knippen om de inhoud hier op het forum te plakken.

Je laat maar iets weten...

Kubuntu op de I-Mac...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/29, 11:18:06 »
Citaat van: Dadio
Voor mij hoef je niet met de terminal te werken maar op deze manier kan je makkelijk de foutmeldingen lezen.
In synaptic gaat dat ook maar dan moet je de details (tijdens de installatie) uitklappen. Daarbij leest het ook niet zo makkelijk en ik weet niet of je daarvan kan knippen om de inhoud hier op het forum te plakken.

Je laat maar iets weten...
Alles geprobeerd, doch als ik het terminaal venster gebruik, krijg ik een error melding. Ondanks dat ik Firestarter geinstalleerd heb.
Klik ik Firestarter aan, dan vraagt hij om m'n passwoord, geef ik dit, dan flitst het kadertje weg. Kan hem dus niet activeren.
- Wat is er nu besloten en reeds gebeurt, er draaien voor de I-Mac niet zoveel distros goed, heb gezocht en gevonden. Yellow Dog is voor de Mac en SimplyMEPIS ook. Ik weet dat de Mac een koppig machien is, doch de laatste draait er erg goed op, zonder problemen. dus voordat ik de mac om zeep help... Laten wat is. Moest wel even zoeken op het internet naar, Linux voor I-Mac, en daar vond ik de nodige info. Ah, nu draait ALLES op Linux, zoals ik dit wou. dus op de mac geen gezeur meer van, er is een nieuwe versie beschikbaar voor...
om de haverklap was dit zo. En dit, het spijt me, maar werkt me op de zenuwen.
Toch bedankt voor de hulp,
prettig weekend,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Kubuntu op de I-Mac...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/03, 18:46:42 »
t'ja mensen, ik moet het hier nog even bij laten. Het lukt me niet ( Helemaal ) - Doch ik geef niet op. Nu draait terug Mac met z'n installatie. Maar ik heb mijn mac aan ons Monique gegeven. Andere pc's draaien naar mijn wensen... Linuuuuuuuux.
Zal me nog wel lukken.
Wacht nu op de Heron... En deze zou moeten lukken.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Kubuntu op de I-Mac...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/04, 22:09:06 »
Even terug op de mac Kubuntu geïnstalleerd.. Op vraag van Monique om nog eens te proberen, en ja, het draait...
Doch heb vraagje, wat betekend om de haverklap als ik in synaptic een programma aanduid, bvb, Thunderbird, de vraag met het venstertje " BACKTRACE " en dan valt de zaak stil. Ik heb er mijn Apple voor gewist om al deze zaken te vermijden. Wat valt er eigenlijk te backtracen ? Zo werkt synatic niet optimaal, moet steeds herbeginnen. Anders geen problemen, geluid, perfecte schermresolutie, mooi beeld, enzovoort.
ALSJEBLIEFT, kan ik van jullie te weten komen waarom er steeds backtrace verschijnt als ik programmas toevoeg ? Graag een antwoord, Ik zou niet graag terug Kubuntu moeten verwijderen van de Mac, jullie mogen me nu gek verklaren of niet, het is me beu mac z'n venstertjes te zien met " Er is een nieuwere versie beschikbaar " Ik hou daar niet van.
groetjes,
Freddy.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux