Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Invoegen/Speciale tekens werkt niet  (gelezen 881 keer)

Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Gepost op: 2016/12/29, 14:22:58 »
L.S.
Betreft LibreOfffice 5.1.4.2. Writer

Ik heb drie laptops uitgerust met LibreOffice. Alle drie zijn op precies dezelfde wijze geinstalleerd met Ubuntu 16.04 en met dezelfde versie van LO. Bij alle drie staan de toetsenbord-  en de taalinstellingen exact gelijk. Een van de drie machines echter, weigert speciale tekens in te voegen via de AltGr-toets. Ik heb zwaar geduckduckt maar geen antwoord gevonden. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? En waar ergens in "Invoegen/Speciale tekens" staat het euroteken?

Bvd.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/29, 15:03:16 »
L.S.
Betreft LibreOfffice 5.1.4.2. Writer

Ik heb drie laptops uitgerust met LibreOffice. Alle drie zijn op precies dezelfde wijze geinstalleerd met Ubuntu 16.04 en met dezelfde versie van LO. Bij alle drie staan de toetsenbord-  en de taalinstellingen exact gelijk. Een van de drie machines echter, weigert speciale tekens in te voegen via de AltGr-toets. Ik heb zwaar geduckduckt maar geen antwoord gevonden. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? En waar ergens in "Invoegen/Speciale tekens" staat het euroteken?

Bvd.
Nick,   ik zelf ga met het omega teken in de bovenbalk naar speciale tekens. € teken kun je ook ophalen met rechter Alt gr en dan op toets 5 .
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/29, 15:28:57 »
AltGr+e = € hier.

Frederik

  • Gast
Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/29, 16:46:24 »
Op een standaard toetsenbord: Alt Gr + 5 = €

Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/29, 17:24:25 »
Op een azerty-bord niet alvast, en in een klein deel van de wereld is dat ook het standaard toetsenbord!

Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/30, 14:37:40 »
Dank voor de reacties.  Het euroteken is dus decimaal 8364. Echter, wat ik niet begrijp is, dat alle drie machines volstrekt hetzelfde zijn ingesteld en geïnstalleerd,  maar dat er een is die weigert speciale tekens af te drukken via AltGr. Soit, er valt mee te leven al is het bij het schrijven van tekst met veel diakritische tekens irritant.

Offline packjamNL

  • Lid
Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2023/02/09, 11:01:37 »
Ik krijg gewoon niet een ^ op de u zoals hier Moggûh, ik krijg er een punthoofd van dat ik dit niet voorelkaar krijg honderden configuraties maar dit is te veel
Greetings, Schöne Gruße groet Marcel Roos

Offline Bloom

  • Lid
Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2023/02/09, 11:30:17 »
Als je een Nederlands QWERTY toetsenbord kiest, zijn je invoermogelijkheden helaas om een voor mij volstrekt onduidelijke reden sterk ingeperkt. Kies daarom steevast voor een US QWERTY International toetsenbord, dan heb je véél meer opties om letters met accenten te tikken. Alleen het euroteken zit er dan niet in, maar dat kun je eventueel via een toetsenbordmacro of door de toetsenbordindelingsconfiguratie te wijzigen oplossen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2023/02/09, 11:38:44 »
Alleen het euroteken zit er dan niet in,
Dit is een onderwerp uit 2016, het was beter geweest om een nieuw topic hierover te starten.

Het Euroteken is met de US instelling: Rechter ALT toets + 5 ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2023/02/09, 11:43:58 »
Nederlands QWERTY:

US International QWERTY:

Hierbij zie ik toch een € = AltGR 5
Ter vergelijking wat je allemaal krijgt bij een Belgisch AZERTY onder Linux:

Re: Invoegen/Speciale tekens werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2023/02/10, 14:10:07 »
2016! Had inderdaad beter een nieuw topic kunnen zijn.