Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SMF Bookmark plugin  (gelezen 5318 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
SMF Bookmark plugin
« Gepost op: 2010/07/07, 16:19:53 »
Ik heb regelmatig dat ik belangrijke topics niet meer terug kan vinden, of dat ik een antwoord op een vraag wel weet, maar even geen tijd heb om deze te beantwoorden. Deze wil ik dan later een keer beantwoorden. Op zo'n moment is het handig om bookmarks te hebben. Nu gebruik ik meestal notificaties, maar als er niet meer gereageerd word op een topic, zie je die nooit meer terug.

Ik heb gezocht naar een SMF plugin die hieraan voldoet.
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=864

Je kunt ze ook op je eigen PC bookmarken/syncen, maar dan mis je deze op openbare PC's. Daarom denk ik dat deze plugin een aanwinst is voor het forum.

Wie herkent dit probleem en/of heeft ook baat bij deze plugin?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/07, 19:46:35 »
Dit probleem ken ik Ronnie. Bij het oude forum zakte een topic langzaam af in de lijst van topics, zo had je ook een apart deel voor de 0 topics, waar geen antwoord opkwam binnen een bepaalde tijd. Je kan ook wel een notificatie inschakelen zoals je schrijft, maar echt makkelijk vind ik dit ook niet. Dit lijkt mij wel een makkelijker oplossing.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline heir4c

  • Lid
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/07, 20:15:04 »
Lijkt me een goed idee.
Zo kan je ook topics waar je regelmatig naar verwijst of die je wel interessant vind om snel terug te vinden te kunnen vastleggen in een lijst.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/07, 20:39:48 »
Ik heb deze plugin al eerder aangevraagd in het Teams-gedeelte, maar SWAT wilde het niet.

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/07, 20:41:15 »
Had hij hier ook een reden voor? Zou het voor meer belasting van de servers zorgen?

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/07, 20:49:14 »
"we moeten niet alles wat leuk/handig lijkt erin doen"

is wat hij zei. En verder zei dat iemand eerst een in-depth onderzoek moet gaan doen, voor we überhaupt deze mod kunnen bekijken. Wie is hier SMF-expert en kan een in-depth onderzoek doen?

(overiges heb ik dit vorig jaar april aangevraagd bij SWAT in het Teams-gedeelte)

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/07, 21:09:13 »
Zoals de mark-ups  :rolleyes:

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/07, 21:18:57 »
Ontopic graag.

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/07, 21:27:52 »
Het is misschien ook wel wat overbodig, je kan altijd nog de zoek funtie gebruiken

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/07, 21:29:26 »
Het is misschien ook wel wat overbodig, je kan altijd nog de zoek funtie gebruiken

Tenzij je niet meer helemaal weet wat de titel/inhoud is en je 20 pagina's met resultaten krijgt he ;)

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/07, 21:36:03 »
Dan is het wel handig, maar ik begrijk SWAT zijn standpunt wel.

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/07, 21:41:49 »
Dan is het wel handig, maar ik begrijk SWAT zijn standpunt wel.

Ow ik ook hoor, maar ik probeer het van beide kanten te bekijken ;)

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/07, 21:46:53 »
Dat is nou net wat ik ook probeer te doen  ;)


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/07, 23:02:51 »
"we moeten niet alles wat leuk/handig lijkt erin doen"

is wat hij zei. En verder zei dat iemand eerst een in-depth onderzoek moet gaan doen, voor we überhaupt deze mod kunnen bekijken. Wie is hier SMF-expert en kan een in-depth onderzoek doen?

(overiges heb ik dit vorig jaar april aangevraagd bij SWAT in het Teams-gedeelte)

Ik ben geen SMF expert, maar ben begonnen met het nieuwe thema voor SMF. Hiervoor heb ik al een groot gedeelte van de SMF code doorgelezen. De code ziet er clean uit.

Het maakt een nieuwe database tabel aan, met daarin een "member id" en "topic id". De topics worden aan de member gelinkt. Er komen een aantal knoppen bij, waarvan de code er ook gewoon goed uit ziet. En er is een overzichtspagina, waar al je bookmarks staan.

Waar wel opgelet moet worden, is dat ons huidige thema niet veel aan de HTML of PHP gezeten is, anders werkt de plugin niet. Deze zoekt namelijk naar een bepaalde tekst in de php files, en zet daarachter nieuwe tekst. Is die gezochte tekst gewijzigd dan werkt het geheel niet meer. Ook staat er pure HTML in de plugin. (Beide opmerkingen gelden voor alle (bijna) plugins, ik neem aan dat dit de goede manier is om plugins voor SMF te schrijven.

Dus of de plugin gaat werken hangt af van hoeveel de code in het thema gewijzigd is.

[offtopic]
Ik denk dat het nieuwe SMF thema ook niet veel aan de HTML moet wijzigen, zodat de plugins blijven werken.
[/offtopic]
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #14 Gepost op: 2010/07/08, 16:32:00 »
"Ik denk dat het nieuwe SMF thema ook niet veel aan de HTML moet wijzigen, zodat de plugins blijven werken."

Kan, maar we testen het thema sowieso van te voren, dus dat zit wel goed ;)

En je kunt SWAT wel mailen met je analyse van de plugin :)

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #15 Gepost op: 2010/07/19, 08:29:28 »
Ik zou dit ook best wel handig vinden... Omwille van alle hierboven aangehaalde redenen.

Omgekeerd heb ik nu enkel de beschikking om de lijst te krijgen van "antwoorden op jouw berichten". Is het niet mogelijk om daaruit een topic te "deleten" ? Want soms reageer ik één keer op iets en krijg ik nadien altijd dat onderwerp weer terug hoewel het me verder geen barst interesseert... Met die niuwe plugin zou ik een nieuw lijstje kunnen aanmaken van topics die ik wil volgen... en daar na een tijd weer topics uitgooien als die verwateren...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #16 Gepost op: 2010/07/19, 10:01:09 »
Vandaag een mailtje gestuurd naar beheer@ubuntu-nl.org en een bugreport aangemaakt (https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/607093)

Hopen dat we binnenkort antwoord krijgen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

swake

  • Gast
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #17 Gepost op: 2010/07/20, 23:10:33 »
Ik hoop dat  ik bij het rechte eind zit.

Mogelijkheid is dat  ingesteld staat dat topics die na 30 dagen bijvoorbeeld niet meer bezocht werden of geen reactie op gepost werd automatisch moeten verwijdert worden.
Beheer ook een forum dat gemaakt is in SMF

http://www.hulp-gezondepc.be/

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #18 Gepost op: 2010/07/20, 23:11:25 »
Nope, dat is niet wat dit is. En we gaan al helemaal geen topics verwijderen die ouder zijn dan 30 dagen.

swake

  • Gast
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #19 Gepost op: 2010/07/20, 23:24:29 »
@Vistaus

Had me zowat gebaseerd op dit bericht

Citaat
Ik heb regelmatig dat ik belangrijke topics niet meer terug kan vinden, of dat ik een antwoord op een vraag wel weet, maar even geen tijd heb om deze te beantwoorden. Deze wil ik dan later een keer beantwoorden. Op zo'n moment is het handig om bookmarks te hebben. Nu gebruik ik meestal notificaties, maar als er niet meer gereageerd word op een topic, zie je die nooit meer terug.

Het gebruik van notificaties ken ik, maar of in SMF een bookmarkfunctie gebouwd zit, heb ik wat mijn twijfels.


Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #20 Gepost op: 2010/07/20, 23:26:24 »
Zit niet ingebouwd, maar er is een plugin voor SMF die de bookmarkfunctie aanzet ;)

swake

  • Gast
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #21 Gepost op: 2010/07/20, 23:29:57 »
 :) Ja nu begrijp ik wat je bedoelt

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #22 Gepost op: 2010/07/30, 20:47:09 »
bump

SWAT, kun je dit nog eens bekijken? :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #23 Gepost op: 2010/07/31, 00:13:55 »
Ik heb SWAT al geïnformeerd via IRC. Hij heeft gezegd er binnenkort eens naar te kijken, maar dat het omzetten van het forum eerst moet gebeuren. Nu dat is gebeurt kan er langzaam weer naar de andere taken gekeken worden, maar SWAT heeft het druk en privé leven gaat voor (zoals het hoort).

* Ronnie hoopt dat SMF 2.0 binnenkort ook uit komt
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: SMF Bookmark plugin
« Reactie #24 Gepost op: 2010/07/31, 00:20:32 »
* Vistaus hoopt ook dat SMF 2.0 binnenkort uitkomt