Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox + USB in Win7  (gelezen 242 keer)

Offline yJi

  • Lid
VirtualBox + USB in Win7
« Gepost op: 2016/04/01, 19:35:27 »
De USB-poorten zijn niet te zien in VirtualBox en ik kan maar niet achterhalen waar dat aan kan liggen.
Heb herhaaldelijk de boel helemaal weer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.
Met steeds hetzelfde resultaat: zie geen USB.

Dat terwijl ik dat net zo gedaan heb zoals dat ook beschreven staat door Pjotr.
Ik wil immers Windows 7 niet 'zuiver' op mijn schijf hebben, daar installeer ik dat in VirtualBox.

Waar kan dit aan liggen, ik installeer eerst Win-7, vervolgens het Extensionpack op de Oracle site.
Na elke installatie laat ik de computer opnieuw opstarten voor ik verder ga met de volgende stap.
Mijn laatste stap is steeds GuestAdditions te installeren, vooraf heb ik de USB 2.0 poorten geactiveerd.
Dat laatste qua de GuestAdditions schijnt goed te gaan, maar het resultaat is steeds dat er geen USB gezien wordt.
Wat doe ik fout?

bedankt voor jullie hulp.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jan11000

  • Lid
Re: VirtualBox + USB in Win7
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/01, 19:47:25 »
Als je je win venster start, kijk boven in het scherm of je usb aan staat, die kun je daar aan of uit zetten, je ziet daar ook dvd of externe hd staan.

Ook bij voorkeur kijken of je extensions goed zijn en geen fout bevatten.
Heb je de goede extension gepakt en niet de te nieuwe.
« Laatst bewerkt op: 2016/04/01, 19:55:45 door jan11000 »

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox + USB in Win7
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/01, 20:51:35 »
Als je je win venster start, kijk boven in het scherm of je usb aan staat, die kun je daar aan of uit zetten, je ziet daar ook dvd of externe hd staan.

Ook bij voorkeur kijken of je extensions goed zijn en geen fout bevatten.
Heb je de goede extension gepakt en niet de te nieuwe.

Ik had vergeten mijn naam er weer in te zetten, het is nu opgelost, bedankt ook@Jan11000
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro