Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Engels opkrikken voor studie Linux Professional.  (gelezen 650 keer)

Offline bart85

  • Lid
Engels opkrikken voor studie Linux Professional.
« Gepost op: 2015/02/27, 13:00:20 »
Ik ben voor plan om de opleiding Linux Professional te gaan doen. Ik ben aan het kijken wat ik ervoor nodig heb. Zo moet mijn Engels opgekrikt worden. Een woordenlijst Engels-Nederlands kan ik goed gebruiken. Ik vraag mij af of ik aan http://www.win.tue.nl/6BP20/Engels-Nederlands-woordenlijst.pdf genoeg heb. Dit is dan wel op het gebied van Wiskunde, maar een deel is vast bruikbaar. Verder een begrippenlijst op https://www.lpi.org/linux-certifications/glossary
Ik wou deze opleiding bij de LOI doen, maar de examens zijn in het Engels. De LOI geeft geen ondersteunig en ook geen woordenlijsten (Engels-Nederlands) voor het Engels.
Is er een woordenlijst die aangeraden word om de examens te doen? Zijn de woordenlijsten die ik hier boven heb aangegeven genoeg of is het overbodig? Vooral voor de examens moet ik mijn Engels opkrikken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Engels opkrikken voor studie Linux Professional.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/27, 14:39:42 »
Ik heb het laffe vermoeden dat LOI haar in het Nederlands gestelde cursus "ergens" vandaan heeft. Lees voor ergens: een Engelstalige bron. Vraag eens of je zowel het Nederlands- als het Engelstalige materiaal per cursusdeel kan krijgen. Je went zo goed aan het Engels en aan het jargon.
Of: probeer met GoogleTranslate de oorspronkelijke tekst op het wwweb te vinden.  :)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline bart85

  • Lid
Re: Engels opkrikken voor studie Linux Professional.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/27, 14:53:38 »
Het gaat alleen om de examens. Site met de betreffende studie: http://www.loi.nl/cursussen/informatica_en_pc_en_internet/overige_certificeringen_en_vakcursussen/linux_professional/index.htm
Het theorieboek en werkboek is in het nederlands. Het gaat om het leerboek Linux van Sander van Vugt. Het werkboek weet ik niet.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Engels opkrikken voor studie Linux Professional.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/27, 15:53:34 »
Ik lees:
"Je ontvangt een theorieboek (Leerboek Linux Deel 1). Daarnaast krijg je een LOI-werkboek met aanvullingen op de theorie, praktijkgerichte scenario-opdrachten, goede tips om je optimaal voor te bereiden op het examen en handige extra’s voor hobbyisten. Het lesmateriaal is helder geschreven en Nederlandstalig. Met de combinatie van deze boeken bereid je je optimaal voor op je LPI-examens."

Volgens mij krijg je dus twee boeken, beide in de Nederlandse taal.

Edit. Ah, je examen is in het Engels, had ik even niet gezien. Wat die woordenlijsten betreft: die wiskundelijst heb je niets aan, die tweede wel.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/27, 16:00:46 door Paul Matthijsse »