Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)  (gelezen 885 keer)

ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)
« Gepost op: 2013/03/10, 17:18:34 »
hoi allemaal,

omdat teamviewer gewoon niet stabiel is als je deze 24/7 laat draaien op een pc, Teamviewer laat mijn gnome menu crashen en dergelijke.
Ik heb dit op diverse ubuntu versie geprobeerd en van teamviewer 5 tot de beta 8 versie maar naar een weekje of 2 kan ik ubuntu herstarten omdat Teamviewer de boel heeft vast laten lopen.
Dit komt volgens mij dat ze wine gebuiken en niet echt een linux versie gebouwd hebben, maar dat ter zijde.

heeft iemand ervaring met de tool GITSO ?
ziet er simpel uit en is te krijgen voor Windows/linux en apple maar je moet poort 5500 open zetten zegt men, alleen wat van gevolgen geeft dat ?
want ik zie dit als een potentieel risico ?, als men de poort pingt of heb ik dat nu totaal mis  (zoveel netwerk kennis heb ik niet).

ik hoop dat iemand ook ervaring heeft met deze tool,  of weet iemand een alternatief voor Teamviewer ?.
(vaste toegang zonder poorten open hoeven te zetten)

mvg
Andre

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/10, 18:06:53 »
heeft iemand ervaring met de tool GITSO ?
ziet er simpel uit en is te krijgen voor Windows/linux en apple maar je moet poort 5500 open zetten zegt men, alleen wat van gevolgen geeft dat ?
want ik zie dit als een potentieel risico ?, als men de poort pingt of heb ik dat nu totaal mis  (zoveel netwerk kennis heb ik niet).
Ja, die poort moet open staan en geforward naar de machine waarop je ondersteuning geeft. Het betreft hier dus de kant van de hulpgever; de hulpvrager hoeft niets te doen qua routeraanpassing/forwarding.

Zolang op die machine gitso geactiveerd staat, in de hulpaanbied-modus, dan kan je bij de machine van de hulpvrager. Dit betekent dus ook dat als gitso *niet* geactiveerd in bij de hulpaanbieder, de doorverwijzing van poort 5500 in het niets eindigt.

Citaat
ik hoop dat iemand ook ervaring heeft met deze tool, 
Heb er dus wel wat ervaring mee. Gitso is vrij rudimentair (vrij eigenaardige interface) en ook de performance is niet hoogstaand (maar goed genoeg) maar doet wat het moet doen voor die enkele keer dat je 'm nodig hebt.

Re: ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/10, 18:17:45 »
@markba

Mark,
Zou ik als hulpgever  het programma Gitso uitzetten is de verwijzing van poort 5500 niet echt omdat ik deze poort verwijs naar mijn laptop.
oke Gitso is niet gestart men zal geen "open poort" melding krijgen (neem ik aan) als de een scan doet.
andere vraag op de hulpvrager kant zet ik Gitso open en vul het wan ip adres in van de Hulpgever neem ik aan.
Waarna ik toegang krijg, al is dat nog wat onduidelijk ik kan niets echt een duidelijk uitleg hierover vinden, heb jij misschien iets ?.

en tja over het "eigenaardigheid van het programma" het probleem is dat Teamviewer gewoon issue heeft met Ubuntu als je deze 24/7 open laat staan op een pc met Ubuntu.
en dat heb ik al zoveel versies gehad, en het ziet niet naar uit dat men van Teamviewer de applicatie gaan maken voor Linux (alleen met gebruik van wine)

Andre


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/10, 18:24:43 »
@markba

Mark,
Zou ik als hulpgever  het programma Gitso uitzetten is de verwijzing van poort 5500 niet echt omdat ik deze poort verwijs naar mijn laptop.
oke Gitso is niet gestart men zal geen "open poort" melding krijgen (neem ik aan) als de een scan doet.
Klopt. Als je het zeker wilt weten dat het zo werkt, zou je een poortscan kunnen doen op je eigen router; wel van buitenaf doen (dus niet vanaf je eigen netwerk), met gitso aan (5500 geeft open) en gitso uit (poort zou niet mogen reageren).

Citaat
andere vraag op de hulpvrager kant zet ik Gitso open en vul het wan ip adres in van de Hulpgever neem ik aan.
Ja.

Citaat
Waarna ik toegang krijg, al is dat nog wat onduidelijk ik kan niets echt een duidelijk uitleg hierover vinden, heb jij misschien iets ?.
Op zich wijst het zichzelf wel een beetje. Het enige eigenaardige is het scrollen: omhoogscrollen is klik met links in de scrollbar, omlaagscrollen is klik met *rechts* in de scrollbar (duurde ff voordat ik dat in de gaten had). Hetzelfde geldt voor links en rechts scrollen.

Re: ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/10, 18:26:57 »

@markba,

Maar ik kan denk ik vanaf IP adres dan de hulpkrijger benaderen, omdat je het wan ip adres van je zelf opgeeft.
je kan geen 2 wan ip adressen aangeven ?.  omdat ook vaak vanaf andere locatie wil inloggen .

mvg
Andre

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: ervaring met remote access tool Gitso (ervaring ?)
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/10, 19:09:48 »
Maar ik kan denk ik vanaf IP adres dan de hulpkrijger benaderen, omdat je het wan ip adres van je zelf opgeeft.
Klopt. Je kunt je eigen adres achterhalen met http://www.whatismyip.com/

Citaat
je kan geen 2 wan ip adressen aangeven ?.  omdat ook vaak vanaf andere locatie wil inloggen .
Elke locatie die je gebruikt om hulp te geven heeft dus ook een eigen wan ip-adres; als je dus 2 locaties hebt waarvandaan je hulp kan geven, heb je ook 2 wan-adressen. De hulpvrager vult het ip-adres in van de locatie waar je op dat moment hulp geeft. Misschien ten overvloede: op die locatie moet dus poort 5500 doorgelust zijn naar de pc waar je gitso hebt draaien.