Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mail(); werkt niet?  (gelezen 1132 keer)

Offline gerben150

  • Lid
mail(); werkt niet?
« Gepost op: 2010/08/12, 10:51:35 »
Hallo,

Ik heb een server opgezet en het werkt allemaal prima. Heb er een url aan gehangen en
ben er heel tevreden mee, op 1 puntje na. De php functie mail() doet het niet. Ik kan
op geen enkele manier mail versturen met php. Zijn hier speciale instellingen voor nodig
op de server of in de router?

Groeten,
Gerben

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: mail(); werkt niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/12, 12:03:11 »
Je moet denk ik nog een pakket installeren (en instellen) dat mails kan versturen. Bijvoorbeeld exim4 of sendmail.

Ik weet niet echt wat aan te raden is ofzo.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline rja

  • Lid
Re: mail(); werkt niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/12, 19:57:16 »
Ik zou niet Sendmail gebruiken veel te ingewikkeld.

Exim wordt niet veel gebruikt volgens mij, behalve op Debian waar Exim standaard is.

Ik zou voor Postfix kiezen, als de email server alleen voor localhost werkt, wordt je email server niet zomaar gebruikt om spam te versturen, ik had het volgens mij zo beveiligd bij een vorige werkgever dat hij alleen post accepteerde als naar het domein van die werkgever werd gestuurd en dan alleen naar bepaalde email adressen, tijdje geleden dat ik dit gedaan heb, de configuratie details weet ik niet meer.


Niet zomaar een php script toelaten die mails verstuurd naar externe adressen, daar zou misbruik van kunnen worden gemaakt.


Re: mail(); werkt niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/13, 17:16:57 »
Ik heb hier Debian, dus exim.
Daar kun je mail instellen met dpkg-reconfigure exim4-config (als root)