Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia gt735m installeren lukt niet.  (gelezen 434 keer)

Offline Warmerdam

  • Lid
Nvidia gt735m installeren lukt niet.
« Gepost op: 2013/12/12, 17:37:17 »
Hey,

Ik heb een sony laptop met een verse installatie van ubuntu 13.10 erop, mijn grafische kaart maakt gebruikt van de optimus technologie van mijn nvidia kaart.
Ik krijg het op ubuntu alleen niet werkend. Ik heb al 12x het systeem compleet geinstalleerd en voor zover ik weet ongeveer elke bruikbare tutorial gebruikt van internet (over het installeren van de driver, en het oplossen van het zwarte scherm of de lage resolutie die ik na het hele process krijg) , maar ik eindig elke keer weer met een zwart scherm na het inloggen of een 640x800 resolutie (wat natuurlijk niet zo geweldig eruitziet op een full hd beeldscherm :| )
Nu wil ik mijn nvidia kaart voor alles gebruiken en de intel kaart eigenlijk helemaal afsluiten (of mogelijk voor virtualisaties gebruiken van windows xp (waar ik mijn adobe pakket op draai).

Heeft iemand mischien een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder dat ik weer een zwart scherm of 640x800 resolutie krijg  :angel:

Mijn pc heeft de volgende hardware die in mijn ogen nodig zijn om erbij te vermelden (het lijkt me niet dat mijn ethernet kaart of mijn merk werkgeheugen belangrijk zullen zijn in deze kwestie?)

Ivy bridge i5 processor (dus met HD 4000 integrated graphics)
Nvidia geforce GT735m 2gb
full hd touchscreen display

Alvast bedankt  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 2013/12/12, 17:39:25 door Warmerdam »

Re: Nvidia gt735m installeren lukt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/12, 21:50:22 »
Had je deze link al geprobeerd? http://tuxilero.blogspot.cz/2013/09/how-to-official-nvidia-drivers.html
Zo ja, schakel de onboardkaart (HD4000) uit in de BIOS?
Daarna kan je de juiste Nvidea driver installeren. https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/Nvidia
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.