Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] KDM login thema kan niet ingesteld worden  (gelezen 535 keer)

[Opgelost] KDM login thema kan niet ingesteld worden
« Gepost op: 2010/11/23, 12:39:28 »
Ik gebruik Kubuntu 10.10 op een laptop. Als ik mijn thema voor het inlog scherm wil veranderen via Systeeminstellingen>Aanmeldscherm>Thema dan kan ik geen nieuwe thema's installeren. Ik klik dan op nieuwe thema's ophalen. Vervolgens komt het venster om de thema's op te halen. Ik kies een thema en klik op installeren. Vervolgens geeft ie aan dat het thema is geinstalleerd, maar vervolgens verschijnt het niet in de lijst. Ik heb het thema ook al gedownload via kde-look.org en vervolgens de optie om hem via nieuw thema installeren te installeren, maar dan krijg ik de foutmelding dat het geen geldig KDM-thema is, terwijl dit wel het geval is. Hoe dit op te lossen?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/25, 20:45:37 door Vistaus »

Re: KDM login thema kan niet ingesteld worden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/23, 20:14:01 »
Welkom op het forum :)

Dit kan 3 redenen hebben:
-Nieuwe thema's ophalen: soms is het bestand ergens anders gehost en dan kun je het via daar niet installeren
-Nieuwe thema's ophalen: verkeerd gepackaged
-Handmatig: verkeerd gepackaged

Verkeerd gepackaged is op te lossen door even het archief te openen en te kijken of er een mapje met instellingen enzo in zit of een archief. Is het dat laatste? Open dan het archief in het archief, pak dat uit en installeer het :)

Re: KDM login thema kan niet ingesteld worden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/25, 20:40:45 »
Dank u wel.

Het was inderdaad verkeerd gepackaged. Heb een thema opnieuw gedownload via KDE-look.org en deze opnieuw gekozen via handmatige installatie en ja hij doet het!

Bedankt!  :)

Re: KDM login thema kan niet ingesteld worden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/25, 20:45:24 »
Graag gedaan :) Ik ben blij te horen dat het gelukt is :)