Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Print-Q leegmaken  (gelezen 518 keer)

Print-Q leegmaken
« Gepost op: 2017/05/24, 11:48:31 »
Ik print een document van meerdere pagina's, terwijl ik eigenlijk alleen pagina 1 nodig heb. In de printer ligt slechts 1 blad. Na het printen van dat blad wacht de printer om bijgevuld te worden om de rest te printen, maar dat hoeft dus niet. Zet ik de printer uit en weer aan, dan wil ie nog steeds de rest printen. Ik probeer de print-q leeg te maken met "lprm -" (cancel alles), maar “lprm” zegt dat er niks in de queue staat. Toch blijft er kennelijk ergens iets hangen. Hoe krijg ik de print-q echt leeg?
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Offline vanadium

  • Lid
Re: Print-Q leegmaken
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/24, 12:12:13 »
Beter voorkomen dan genezen: geef in je programma aan dat je maar één bladzijde wil printen.

Om een printopdracht te annuleren: gewoonlijk zie je een icoon van je printer in de tray. Klik daarop, je ziet alle opdrachten. Klik op de opdracht en kies "Cancel".

Je kan ook aan de print queue komen via de printerinstellingen: rechts-klik je printer en kies "View print queue".

Re: Print-Q leegmaken
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/24, 12:17:18 »
Voorkomen is beter .... Ja, maar soms ben je sneller dan het systeem en is het al gebeurd voor je er erg in hebt, b.v. na een kleine aanpassing van de tekst.  :rolleyes:
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME