Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Object niet draaien in Blender 3D  (gelezen 1546 keer)

Offline MMike024

  • Lid
Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Gepost op: 2009/11/07, 10:40:22 »
Hallo Allemaal,

Ik ben per ongeluk met Blender 3d begonnen, en heb het 3d virus gelijk helemaal te pakken. Jammer genoeg lijkt mijn computer niet echt zwaar genoeg te zijn voor het werk wat ik wil maken. Bij de aanschaf had ik niet verwacht weer iets met 3D te gaan doen. Ik heb geen duidelijke voorkeur voor een besturingssysteem maar wil nu dat alle power die mijn laptopje heeft dus ook goed gebruikt wordt, zo doende kwam ik bij Ubuntu uit. Na een slechte start heb ik nu alles redelijk lopen, (systeembeheer is echt NIET mijn ding,...) maar,...

Als ik blender opstart kan ik de basis kubus nog wel net iets draaien, maar een wat zwaarder object al helemaal niet meer. Op deze laptop had ik eerst Vista als OS en daar draaide blender heel prima op (zeker als ik het vergelijk met de prestaties op een apple g5 osx dualcore!), nu met de dual-boot op XP ook, maar met Unbuntu dus (nog) niet helemaal.

Ik heb Ubuntu versie 9.10, de laptop is een Asus x59sl en gebruik Blender versie 2.49

Ik ben bezig met een website waar wat van mijn eerste Blender werk te zien is (ben nog wel aan het bouwen hoor!) www.dtpmike.nl

Nou lang verhaal geworden,... toch nog,... iemand die me verder kan helpen?

Groeten MMike


Offline MataS

  • Lid
Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 15:37:17 »
Hoi MMike,

Blender is inderdaad een heel leuk programma :)
En aan jouw site te zien, kun je er al best veel mee (meer dan ik)

Om je probleem op te lossen kun je kijken of je op je computer desktop-effecten aan hebt staan (=compiz)
Dat doe je via: Systeem->Voorkeuren->Uiterlijk->Visuele effecten
Als normaal of extra is aangevinkt, staan de desktop-effecten aan. Door op 'geen' te klikken, kun je de effecten uitzetten.
Alle 3d-programma's werken dan sneller, dus ook blender.

Ook werkt het het beste als je de gesloten hardware-stuurprogramma's van je videokaart hebt geïnstalleerd.
Zie daarvoor http://wiki.ubuntu-nl.org/community/DirectDoen#Hardware-stuurprogramma.27s (Kopje Hardware-stuurprogramma's)

Veel plezier nog met ubuntu en Blender!

Offline MMike024

  • Lid
Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/07, 18:59:13 »
He Matas,

Bedankt voor je reactie! Maar de visuele effecten had ik al uit staan, en de "gesloten hardware drivers" had ik ook al geinstalleerd,...
;-(

Lijkt me heerlijk als ik gewoon m'n gang zou kunnen gaan zonder me zorgen te maken om het "gewicht" van m'n mesh,... enz.

Gr MMike


Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/07, 19:15:08 »
Hoeveel geheugen heeft dit systeem?

Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/07, 19:21:32 »
En wat voor videokaart heb je?

Offline MMike024

  • Lid
Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/08, 08:21:06 »
Hoi allemaal,

Ik heb een Ati mobility Radeon 3470 (265 MB) Intern geheugen 3GB processor: Intel® Core™2 Duo Mobile Processor P7350 (1,66 ghz)

Groeten MMike

Offline HapsHash

  • Lid
Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/08, 08:38:02 »
Hoi allemaal,

Ik heb een Ati mobility Radeon 3470 (265 MB) Intern geheugen 3GB processor: Intel® Core™2 Duo Mobile Processor P7350 (1,66 ghz)

Groeten MMike

Tja Blender :( , ga terug naar win. en probeer XSI,MAYA of 3dMax een stuk makkelijker
M.v.g.

Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/08, 11:03:32 »
Hoi allemaal,

Ik heb een Ati mobility Radeon 3470 (265 MB) Intern geheugen 3GB processor: Intel® Core™2 Duo Mobile Processor P7350 (1,66 ghz)

Groeten MMike

Tja Blender :( , ga terug naar win. en probeer XSI,MAYA of 3dMax een stuk makkelijker
M.v.g.
Beetje lullige opmerking, vind je zelf ook niet?

ATI staat erom bekend slechte drivers te maken voor Linux. Ik vrees dat je beter onder Windows kunt blenderen.

Offline HapsHash

  • Lid
Re: Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/08, 12:30:25 »

[/quote]
Beetje lullige opmerking, vind je zelf ook niet?

ATI staat erom bekend slechte drivers te maken voor Linux. Ik vrees dat je beter onder Windows kunt blenderen.
[/quote]

Nee hoor voor dat je ergens aan verslaaft raakt,onderzoek alles en behoud het goede
M.v.g.

Offline MMike024

  • Lid
[afgesloten] Kan Object niet draaien in Blender 3D
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/08, 14:12:15 »
Haha,.. OK alles bij elkaar genomen weet ik genoeg nu!
Blender is erg lastig om te leren, en heb idd een paar keer overwogen om naar 3Dmax of Maya over te stappen,... ( Zbrush ook erg mooi,... )

Bedankt voor alle reacties!