Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?  (gelezen 663 keer)

Offline Phil II

  • Lid
Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?
« Gepost op: 2019/11/10, 13:20:06 »
heb een succesvolle installatie van Ubuntu Mate 18.04.3 achter de rug ( dacht even dat ik in Linux Mint zat ... grapje )

heb een groot probleem :

na de Software Boutique ingedoken te hebben om " evolution " en " Synaptic " binnen te halen kreeg ik m.b.t. evolution de melding : " Queued for installation " ?

dit " bulken " lukt niet : het systeem herkent het wachtwoord niet dat ik bij de installatie gebruikt heb !!!

met de terminalopdrachten ... van hetzelfde laken een broek

wat is hier fout aan het lopen ?

bij voorbaat dank

OPGELOST : Ubuntu Mate er af gegooid en terug een clean install van Ubuntu 18.04.3 LTS GNOME 3.28.2 uitgevoerd

en alles werkt zoals het hoort ... terminal commando's , synaptic pakketbeheer , evolution en eID cardreader ... enz.






 
« Laatst bewerkt op: 2019/11/11, 04:51:41 door Phil II »

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/11, 07:56:21 »
In het Softwareboutique kan je apps selecteren in een Que list om daarna de ganse lijst te gaan installeren.
Gaat dus met een 2 traps niveau (als je op die lijst had geklikt) om te installeren uit het centrum.

Ook snap werkt met Mate ; maar is niet weergegeven in het Centrum ...... helaas is S B niet erg goed beheerd ogv software.

Dat Gnome 3 goed werkt is prima. Maar Mate is in wezen Gnome 2 (fork) ; heel stabiel en heel makkelijk in gebruik.

Offline Phil II

  • Lid
Re: Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/11, 13:50:02 »
Alhoewel ik nu een aantal jaren Linux als OS in gebruik genomen heb op de laptops van de leden van mijn gezin , beschouw ik mij nog steeds als een digibeet .
Dit gezegd zijnde , heb ik niet genoeg vingers en tenen aan mijn lijf om het aantal keren bij te houden dat ik Linux ( Mint ) op Asus laptops geïnstalleerd heb en dan ook inmiddels de pretentie heb van deze OS’sen blindelings en met 2 vingers in de neus te kunnen installeren .

Ik had het dus over “ INSTALLATIE “ van Ubuntu 18.04.3 “ MATE “ , dat na installatie van het OS mij niet herkende als beheerder , super user of hoe je het noemen moet , geen rechten had ?

Nog nooit meegemaakt , met alle chinezen maar niet met den deze …

ook nooit meegemaakt , dat tijdens de installatie mijn keybord op azerty stond , mijn exacte locatie niet kon ingesteld worden ( Brussels ) … vreemd ?

Meegeven , dat het nu Linux Mint of Ubuntu ( inklusief Mate “ Flavour “  ) betreft , de installatieprocedure is dezelfde !

Waarna ik wijselijk ? besloten heb van terug Ubuntu 18.04.3 LTS GNOME 3.28.2 te installeren , wat zoals eerder vermeld tot mijn groot genoegen vlekkeloos verlopen is  … punt .
« Laatst bewerkt op: 2019/11/11, 14:04:39 door Phil II »

Offline Phil II

  • Lid
Re: Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/11/13, 02:41:09 »
maar helaas , blijkt dit Os niet echt mijn ding te zijn , vrouw en kinderen vinden het ook maar niks  :(

blijf dan ook bij Linux Mint , en gezien mij duidelijk gemaakt is dat dit OS geen fluit te maken heeft met Ubuntu , zie ik niet in waarom ik nog verder dit forum zou raadplegen , laat staan deelnemen .

neem dan ook diep bedroefd afschijt van dit forum en van zijn charmante deelnemers . 

het ga jullie goed et vous salue bien bas

Phil II