Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RTL uitzending gemist werkt niet  (gelezen 90923 keer)

RTL uitzending gemist werkt niet
« Gepost op: 2011/01/19, 10:45:47 »
hallo,

ik wil graag de uitzendingen gemist bekijken op de website van RTL. Ik moest Silverlight installeren en heb toen via Moonlight voor Linux geïnstalleerd. Het werkt echter niet, ik kan geen uitzendingen gemist bekijken bij RTL. Weet iemand een oplossing?



Offline Mikkel

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/19, 20:17:49 »
......... ik kan geen uitzendingen gemist bekijken bij RTL. Weet iemand een oplossing?

Windows gebruiken of je erbij neerleggen dat die gemiste uitzendingen niet voor Linux-gebruikers beschikbaar zijn. >:(

Offline daido

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/20, 08:38:16 »
......... ik kan geen uitzendingen gemist bekijken bij RTL. Weet iemand een oplossing?

Windows gebruiken of je erbij neerleggen dat die gemiste uitzendingen niet voor Linux-gebruikers beschikbaar zijn. >:(

@Mikkel. Of gewoon de aanwijzingen uitvoeren in de link die ik gegeven heb, dan kan je gewoon RTLGEMIST bekijken.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/20, 18:55:45 »
Je bedoelt dit 'trucje'?

Citaat
firefox add-on ' user agent switcher' installeren

string aanpassen naar ipad zoals hier beschreven

dan om te kijken

1. user agent naar ipad zetten
2 rtl gemist kijken: www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml

daarna de user agent weer terug zetten....


Hopelijk werkt dit dan voor diegenen die niet zonder Uitzending gemist kunnen, maar ik persoonlijk vind het veel te veel moeite. ;)  Het aantal geïnstalleerde add-ons voor Firefox beperk ik bewust tot NoScript, Adblock Plus en unMHT, dus die 'user agent switcher' mag blijven waar ie is. =D
Ik heb Moonlight ook geïnstalleerd gehad, maar zelfs dan krijg je nog steeds van die venstertjes om Silverlight te installeren. Dus als ik beslist een programma wil zien, kijk ik wel wanneer het uitgezonden wordt. =D

Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/20, 19:15:48 »
Die tip van Daldo wekt perfect en is zo gepiept. Bedankt

Offline barco78

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/20, 22:10:34 »
of interactieve tv aanschaffen  :evil:
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline ivo

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/20, 23:01:59 »
http://tweakers.net/nieuws/70366/rtl-start-met-nieuw-vod-platform-op-rtlxl-punt-nl.html?mode=nested&max=10&niv=0&order=asc&page=2#reacties

Reactie van hoofdpiet

Werkt dit ook in de Chromium Browser? Ik heb al héél lang geleden
afscheid genomen van het gedrocht FireFox.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline HarzG

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/20, 23:32:32 »
Die tip van Daldo wekt perfect en is zo gepiept. Bedankt

... kan ik bevestigen. Ik heb moonlight niet verwijderd en alleen de user agent van de iPad + de link naar de iPad inhoud gebruikt.

Firefox gaat volgens mij standaard weer terug naar de Default Agent nadat je Firefox hebt gesloten.
In de configuratie van Konqueror (voor de KDE-fan's) kan je trouwens vastleggen dat automatisch de iPad user agent wordt gebruikt zodra je op de rtl-site komt.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Madelein

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/28, 21:47:49 »
Ik heb net die user agent switcher gedownload, maar hoe moet ik nu de string veranderen? Ik begrijp helemaal niets van die site.

Offline HarzG

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/28, 22:12:06 »
Maak op je bureaublad een nieuw/leeg tekstbestand aan met de naam iPad.xml.
Bewerk dat bestand met een tekstverwerker naar keuze (onder de rechter muisknop) en voeg daarin de onderstaande codetekst toe.
<useragentswitcher><useragent description="iPad" useragent="Mozilla/5.0(iPad; U; CPU iPhone OS 3_2 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/531.21.10 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.4 Mobile/7B314 Safari/531.21.10" appcodename="iPad" appname="Mobile Safari" appversion="5.0 (Macintosh; en-US)" platform="" vendor="" vendorsub=""/></useragentswitcher>
Het bestand bewaren en sluiten.

Hierna ga je in Firefox naar Extra->Default User Agent->Edit User Agents. Daar kies je voor "Import" en je importeert hiermee het bestand van je bureaublad.
Vervolgens switch je in Firefox in je menu "Extra"->van de "Default User Agent" naar "iPad".
Hierna kan je met de getoonde link de gemiste RTL-uitzendingen bekijken.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 22:14:06 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Madelein

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/28, 22:33:59 »
Bedankt. Nu gebeurt er wel wat maar het filmpje blijft hangen en dan gaat het verder zonder geluid. Ik probeer het rtl nieuws terug te kijken.

Offline HarzG

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/28, 23:05:52 »
Vandaag lukt het hier ook niet meer - wat de oorzaak hiervan is, weet ik niet.

Heeft iemand anders nog een idee?

De iPad-modus van RTL kan vandaag blijkbaar niet meer worden gebruikt. De enige manier is downloaden via deze link:
http://iptv.rtl.nl/nettv/Fri19.RTL4_110128_18300621_RTL_Nieuws_1930.MiMedia.mp4
Op deze manier krijg je een bestand van 263MB, prima kwaliteit maar helaas totaal over-de-top voor mobiele apparaten.

Een datastroom komt met RTL gewoon niet tot stand. Er wordt wel een temp-bestand aangemaakt, maar dat blijft vervolgens op 0 Byte staan en verwijst naar een html-pagina. Bij de NOS wordt gewoon een flash-bestand aangemaakt en vrijwel direct getoond.
Blijkbaar werd bij RTL iets veranderd, een andere verklaring heb ik niet omdat het eerder wel mogelijk was om iets te bekijken.

Het NOS-journaal kan ik in tegenstelling tot RTL gewoon met Firefox bekijken. Het bestand is weliswaar nog groter maar de uitzending begint na enkele tellen en Firefox is gewoon te gebruiken.

« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 23:38:36 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Willy4

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/29, 00:36:58 »
Vandaag lukt het hier ook niet meer - wat de oorzaak hiervan is, weet ik niet.

Heeft iemand anders nog een idee?

De iPad-modus van RTL kan vandaag blijkbaar niet meer worden gebruikt.
Wel via Opera, maar dat is een beetje omslachtig omdat iedere keer als je die iPad spoof aan- of afzet, je Opera moet herstarten. :|
Hoe dan ook, als het in Firefox niet meer werkt, zou dit een alternatief kunnen zijn:
1: Download de extensie Opera Configurator (Je kan ook gewoon opera:config in je adresbalk tikken, maar met dit icoontje gaat het sneller)
2: Klik op het icoontje rechts naast de Google zoekbalk en scroll naar ISP. Vul daar achter id, het woord ipad in en druk op opslaan
3: Herstart Opera.

Als je klaar bent met kijken op RTL gemist, haal je op dezelfde manier het woord ipad weer weg en herstart je Opera weer.

Edit; Wat in Opera kan, kan  ook in Firefox: Ik heb in die addon die lange regel achter User Agent weggehaald en daar gewoon ipad ingevuld (kleine letters) en nu doet ie het gewoon.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dit in een andere desktop heb gedaan waarin ik die addon net geïnstalleerd heb, dus mogelijk moet je Firefox eerst herstarten voor dit werkt.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/29, 01:09:55 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/29, 00:41:11 »
De iPad-modus van RTL kan vandaag blijkbaar niet meer worden gebruikt.

Blijkbaar werd bij RTL iets veranderd, een andere verklaring heb ik niet omdat het eerder wel mogelijk was om iets te bekijken.

Je zou bijna gaan geloven dat ze het Linux-gebruikers zo moeilijk mogelijk willen maken. :|

Offline daido

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/29, 09:46:44 »
Bij mij werkt het gewoon hoor!

Offline Madelein

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/29, 10:47:54 »
@ willy4: Is Opera dan een ander soort webbrowser? Ik heb die extensie gedownload en nu heb ik vier bestandjes op mijn bureaublad staan. Ik zie geen specifieke knop naast de zoekbalk staan waar ik nu op kan klikken.
Ik weet ook niet wat je eigenlijk zou moeten zien wanneer je die user agent switcher gebruikt. Als ik op de link klik die HarzG mij heeft gegeven dan krijg ik een zwart scherm met een play knop. Als ik daar op klik dan word het filmpje afgespeeld in VLC, maar het hapert aan alle kanten. Ik weet niet of dit de bedoeling is?
Ik heb nu ook allerlei verschillende add-ons. Werkt dat elkaar niet tegen?


Offline HarzG

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/29, 11:32:06 »
Het zou kunnen dat add-ons zoals NoScript en AdblockPlus dingen blokkeren. Deze add-ons kan je tijdelijk uitschakelen.

Verder zag ik nog iets wat de problemen misschien kan verklaren (ben geen expert, gewoon iets gezien).
Als je met de rechter muisknop in het zwarte plaatje klikt, dan komt een menu met opties voor Silverlight/Moonlight. Hierin kan je bijv. debug-opties aanzetten. Bij source in de bovenste regel staat aan het einde "embed_with_commercials_and_new_drm_v4.xap"

Op wikipedia staat een uitleg over deze DRM techniek.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Willy4

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/29, 11:56:13 »
@ willy4: Is Opera dan een ander soort webbrowser? Ik heb die extensie gedownload en nu heb ik vier bestandjes op mijn bureaublad staan. Ik zie geen specifieke knop naast de zoekbalk staan waar ik nu op kan klikken.
Ik weet ook niet wat je eigenlijk zou moeten zien wanneer je die user agent switcher gebruikt. Als ik op de link klik die HarzG mij heeft gegeven dan krijg ik een zwart scherm met een play knop. Als ik daar op klik dan word het filmpje afgespeeld in VLC, maar het hapert aan alle kanten. Ik weet niet of dit de bedoeling is?
Ik heb nu ook allerlei verschillende add-ons. Werkt dat elkaar niet tegen?


Opera is een andere webbrowser. De link die ik gaf is een Opera extensie voor in Opera 11 of 11.01 en heeft niets met Firefox te maken.
De link van HarzG is een rechtstreekse link naar de mp4. Als je daar op klikt, start je mediaplayer.
Die User Agent kun je gebruiken om programma's vanaf de Ipad-site van RTL-XL te kunnen starten. Dus eerst je User Agent op ipad zetten en dan naar http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml om het gewenste programma te starten.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline daido

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/06, 11:27:12 »
Na de nieuwste update van moonlight 2.4 van 2 feb werkt rtl-gemist veel slechter. Speelt een stukje en stopt dan even en gaat dan weer door.
Ik weet niet of het door de update komt of dat rtl weer wat veranderd heeft.

Weet iemand waar ik de oude versie van moonlight kan vinden?

Inmiddels werkt het weer goed, zonder dat ik iets veranderd heb.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/08, 17:22:15 door daido »

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/25, 07:49:19 »
Beste mensen , ik wilde net RTL gemist bekijken via iPad maar ik kan niks meer bekijken en het werkte zo goed met user agent , is hier misschien een oplossing voor? ik draai op Ubuntu 10.10
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/25, 09:10:10 »
Ik heb net even gekeken of ik rtlgemist werkend kon krijgen op mijn XBMC en het werkt half.
Waarschijnlijk ligt het aan Rtl omdat ik bijvoorbeeld wel het weer kan kijken maar als ik het nieuws aanklik gebeurd er niets.

Rtlgemist en de Windhoosclan zijn dikke maatjes. Met Apple heb ik totaal niets maar door de populariteit van Apple zal er bij rtl toch iets moeten gaan veranderen , hopenlijk kunnen we daar gebruik van maken , de tijd zal het leren

Offline Mikkel

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/25, 13:33:45 »
Beste mensen , ik wilde net RTL gemist bekijken via iPad maar ik kan niks meer bekijken en het werkte zo goed met user agent....

Je zou bijna......

.......... gaan geloven dat ze het Linux-gebruikers zo moeilijk mogelijk willen maken. :|

Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/25, 14:59:16 »
Weet je wat ik nou niet snap aan het hele verhaal van Uitzending gemist?Waarom je niet gewoon het programma opneemt als je al van te voren weet dat je daar naar wilt kijken!Gewoon op je HD/DVDrecorder.Veel betere kwaliteit en de reclames spoel je even door of knipt ze weg,makkelijk zat! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/25, 15:17:30 »
Ik heb vandaag al een flinke email gestuurd naar RTL maar het zal wel niks uit halen maar nooit geschoten is altijd mis:-)
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039