Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: paswoord wordt niet meer herkend  (gelezen 2369 keer)

Offline wahe

  • Lid
paswoord wordt niet meer herkend
« Gepost op: 2012/04/09, 15:19:14 »
Er zijn updates beschikbaar voor mijn Ubuntu 11.10 systeem. Voor de installatie van de updates wordt als gewoonlijk mijn paswoord gevraagd en wanneer ik dit intyp krijg ik de melding dat het niet geldig is. Tot voor kort werkte alles normaal en er werd niets aan mijn systeem gewijzigd sindsdien. Ook ben ik er absoluut zeker van dat mijn paswoord het juiste is en ook dat het juist werd ingetypt.

Opmerkelijk is dat ik hetzelfde probleem heb met mijn laptop die eerder zelden gebuikt wordt. Ook op mijn laptop werd niets gewijzigd en werkte alles perfect tot voor enkele weken. De laptop was niet verbonden met internet bij deze vaststelling van een niet geldig paswoord, dus een eventuele besmetting via internet mag uitgesloten worden.

Volgens informatie op internet heb ik reeds getracht mijn paswoord te wijzigen via het indrukken van "shift" bij het opstarten, echter zonder succes.

Indien iemand hiervoor raad weet, bedankt op voorhand.


Offline wahe

  • Lid
Re: paswoord wordt niet meer herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/05, 10:00:06 »
Caps-lock stond zeker niet aan. Ik heb het probleem opgelost door een nieuwe installatie, uiteraard met de nieuwe versie 12.04. Het eigenaardige is dat ik hetzelfde voorhad op mijn desktop EN op mijn laptop.

Re: paswoord wordt niet meer herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/06, 21:26:10 »
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat dit onmogelijk is.

Vermits?
Je iets fout doet of verkeerd intypt.
Er is een grappenmaker bij je thuis die de wachtwoorden zit te veranderen.

Dan nog, kan je altijd zelf achter de pc je wachtwoord wijzigen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D