Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi traaggggg  (gelezen 1263 keer)

Offline Zwanorama

  • Lid
Wifi traaggggg
« Gepost op: 2011/12/18, 13:58:16 »
Hallo allemaal,

Ik heb een Fujitsu Siemens laptop met daarop Ubuntu 10.04. Helemaal fantastisch, werkt goed, maar mijn interne WiFi G connectie van de Siemens laptop is zeer traag. Op mijn Ziggo 40 MB lijn loop ik nog onder de 1 Mb/s, vaak 800 a 900 Kb/s .......... dat kan nooit de bedoeling zijn. Wat me opviel is dat ik tijdelijk Ubuntu 11.10 heb geinstalleerd en toen liep ik ineens 1.8 Mb/s ??? Nog geen Olympisch cijfer... maar terug naar 10.04 is ook weer terug naar zeer traag. Ik down via Usenet en dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Iemand en idee hoe dat komt? Overigens heb ik bij mijn Sitecom N router een Wifi USB dongle die ik echt niet aan de praat krijg, ook niet via ndiswrapper en allerlei commando's, gevonden op Ubuntu forums.

Alvast bedankt voor jullie tijd!
Rob

Re: Wifi traaggggg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/18, 14:13:48 »
Mag ik vragen hoe je dit gemeten hebt?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi traaggggg
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 14:22:31 »
Installeer 11.10 (qua draadloos technisch beter dan 10.04) en pas wat onderdelen van deze handleiding toe:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Offline Zwanorama

  • Lid
Re: Wifi traaggggg
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/18, 15:46:05 »
Mag ik vragen hoe je dit gemeten hebt?
Ik zie de snelheid staan, rechtsboven in SABNZB+. Ben inmiddels wat aan het vogelen met de kanalkeuze maar dit heeft geen effect.

Offline Zwanorama

  • Lid
Re: Wifi traaggggg
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/18, 15:48:41 »
Installeer 11.10 (qua draadloos technisch beter dan 10.04) en pas wat onderdelen van deze handleiding toe:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Ok thanks, ga ik die kant weer op :)) Lijkt me beter.... Misschien ook meer kans dat ik mijn Sitecom WL-329 Wifi dongle aan de praat krijg. Misschien niet "out of the Box" maar ok... XD

Thanks.

Re: Wifi traaggggg
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/18, 16:10:56 »
Mag ik vragen hoe je dit gemeten hebt?
Ik zie de snelheid staan, rechtsboven in SABNZB+. Ben inmiddels wat aan het vogelen met de kanalkeuze maar dit heeft geen effect.


Het kan ook nog aan de usenet-provider liggen. Dit kan je controleren door het te vergelijken met bijvoorbeeld de snelheden van www.speedtest.net als de snelheid van SABNZB+ minder dan 1/5 van de uitslag van de test is ligt het aan de usenet-provider.

Offline Zwanorama

  • Lid
Re: Wifi traaggggg
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/18, 22:32:02 »
Luitjes, bedankt voor jullie effort. Ik heb nu weer 11.10 draaien en loop nu 2.1 down. Dat is bijna 4x sneller dan het was onder 10.04....   :o

Lekker....

Thanks!
Rob