Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: realtek RTL 8139 PCI(linksys WMP54G modem)in combinatie met Ub.8.10  (gelezen 1209 keer)

Offline wipo

  • Lid
Allereerst zou ik willen weten of dit modem werkt met nieuwe Ubuntu
De chipset klopt niet!
Ik probeer mijn modem te verbinden met internet en nadat ik alles heb ingevuld en ok druk dan wordt een paswoord gevraagd maar die had ik al ingegevoerd en het paswoord dat ik te zien krijg klopt niet met die welke ik heb ingvoerd.
Wel zie ik in de bovenste balk de netwerk namen van de buren staan dus op de een of andere manier is er iets geblokkeerd.
Moet ik misschien eerst drivers installeren??/
Wil eigenlijk graag Ubuntu gaan proberen maar moet natuurlijk wel op internet kunnen.
Iemand tips of verwijzing naar webpagina.

Offline Roel1963

  • Lid
realtek RTL 8139 PCI(linksys WMP54G modem)in combinatie met Ub.8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 22:44:11 »
Hee, volgens mij is Realtek 8139 een bedrade kaart toch?

In de WMP54G zit overigens de Rt61 chipset, die wordt zeker weten door 8.10 ondersteund!

Offline wipo

  • Lid
realtek RTL 8139 PCI(linksys WMP54G modem)in combinatie met Ub.8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 11:25:48 »
Klopt ook had weer verkeerd gelezen sorry.
Waar kan ik zoeken of di kaart dan wel gedetecteerd is en eventuele drivers in Linux geladen zijn.

Offline Roel1963

  • Lid
realtek RTL 8139 PCI(linksys WMP54G modem)in combinatie met Ub.8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 14:18:12 »
Bedoel je de Realtek of de Linksys?

Ik denk dat je via het terminalcommando lspci kan zien of alles herkend wordt.

Vervolgens kun je de driver-ondersteuning bekijken door commando:

sudo lshw -C network

Offline wipo

  • Lid
realtek RTL 8139 PCI(linksys WMP54G modem)in combinatie met Ub.8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 20:20:45 »
Roel het gaat om de Linksys WMP54G pci adaptor en die heeft de RT2561/RT61 chipset.

Ubuntu heb ik de hardware laten testen en deze gaf dus aan dat de netwerk kaart gedetecteerd is.

Hoe weet ik dat deze "aan"staat?

Het commando Ispci is dat een hoofdletter I ?en sudo  1shw  -C network hoe werkt dat m.b.t.spaties 1x 2 x.

Windows weet ik genoeg van dus ik moet op gang komen met Linux.

De netwerk kaart ziet wel de buren rondom maar op de een of andere manier is alles geblokkeerd.

Als ik probeer in te loggen krijg ik o.a.boodschap:enter password for default keyring maar wat vul ik hier in?

En wat wil zeggen authentication required by wireless network met andere woorden wat vul ik hier in?

Heb wel SSID ingevuld en WPA 2 beveiliging met wachtwoord van provider.

Moet ik ook ergens mac adres invullen misschien?

Ik hoop dat je me verder kunt/wilt helpen want ik wil er niet gelijk een rommeltje van maken vooral betreffende de software.