Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met linksys router WRT54G v2.2  (gelezen 2003 keer)

Benjamin1987

  • Gast
Problemen met linksys router WRT54G v2.2
« Gepost op: 2007/10/24, 00:10:07 »
Mijn ouders hebben een linksys router WRT54G v2.2 en ik kan op geen enkele manier connecten met het draadloze netwerk. Dat terwijl ik in mn studentenhuis zonder problemen kan inloggen op het netwerk. Ik weet dat de router slecht compatible is met linux en mijn vraag is dan ook, is dit te verhelpen? en zo ja opwelke manier? Indien dit niet mogelijk is moet ik nl overschakelen naar wintendo en dat schiet niet op. Thanx

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen met linksys router WRT54G v2.2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 10:38:01 »
Die router is prima, hoor. Ik heb zelf het broertje van die router, namelijk de Linksys WRT54GL.

Elke router is trouwens geschikt voor Linux, want dat maakt niks uit. Het probleem zal dus ergens anders zitten:
- is er soms een MAC-adresfilter actief in de router?
- heb je de goede encryptie geselecteerd in Linux: WPA. WPA2, of (God verhoede het) nog steeds WEP?

Zet de encryptie in de router eens uit, en probeer eens in te loggen als de verbinding onbeveiligd is?

Benjamin1987

  • Gast
Problemen met linksys router WRT54G v2.2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 11:39:52 »
Het vreemde is dat ik het netwerk waarneem, maar er een key voor moet opgeven, terwijl op de router elke vorm van encryptie uitgeschakeld is. Het is me een keer gelukt in Feisty, maar na een nieuwe opstart kon het ineens niet meer. Ook in Gutsy is het netwerk direct zichtbaar. Mac-filter is ook uitgeschakeld. In de handleiding van de router stond dat hij niet compatible is met unix systemen, maar dat vond ik idd ook al vreemd. Ik weet dus ff niet hoe ik het kan fixen.