Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren van HP printer 3833  (gelezen 2697 keer)

Offline Joop Roos

  • Lid
installeren van HP printer 3833
« Gepost op: 2019/10/25, 16:47:40 »
Het lukt me maar niet met deze printer,terwijl de vorige een makkie was.(8600)
Ben misschien slecht bezig geweest door alles weg te halen van de 8600.Blijkt nou dat ik het plugje in de verkeerde opening van de 3833 hebt gestopt,ik dacht al wat zit het klote,maar de echte zag ik pas later op een andere plek.Die andere twee lijken er sterk op.Gebruiksaanwijzing is nihil bij deze printer.
Maar goed, Hp lib opnieuw geïnstalleerd,kreeg een hoop missende bestanden te zien.Hoe krijg ik die bestanden nou ook geïnstalleerd?
En verder zou ik ook via de WiFi van uit mijn telefoon er naar toe kunnen printen,maar dat weet ik ook niet hoe dat moet.

Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/25, 17:29:55 »
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Joshua Orbit

  • Gast
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #2 Gepost op: 2019/10/25, 19:04:41 »
Eerst zou ik dit doen: open de terminal ctrl+alt+ t en kopieer en plak volgende lijn:

sudo apt remove hplip
enter + wachtwoord

sudo apt install hplip

enter

Laat het proces maar lopen; let niet teveel op wat de terminal allemaal weergeeft.

Mocht nu evenwel er geen printer te zien zijn in je Instellingen/ apparaten/ printers , of je pagina van printers is gewoon grijs en er is geen knop toevoegen te bespeuren ....... dan heb je ook met een kleine bug te maken en dat kan je als volgt oplossen;

terug een terminal openen en geef lijn per lijn in gevolgd door enter + wachtwoord

sudo cp /usr/share/cups/cupsd.conf.default /etc/cups/cupsd.conf
sudo service cups restart

Als het goed is gedaan zou je je printer moeten terugvinden in de Instellingen/..../ printers

van daar uit kan je verder instellingen maken .

Voor een all-in-one *kan* het zijn dat je nog een plugin moet installeren voor scannen

sudo apt install hplip-gui

typ in de terminal hp-setup  en volg de instructies van het HP progje

je kan ook sneller werken en gewoon sudo apt install hp-plugin  intikken maar er zijn problemen met de sleutels en het feit dat de software verouderd is; het gaat enorm traag dus. Maar als je kiest om, ondanks de waarschuwing, toch te installeren heb je meteen de plugin te pakken : misschien nodig om ook te scannen.

Probeer alvast deze mini howto's toe te passen. Succes !

swake

  • Gast
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #3 Gepost op: 2019/10/25, 20:08:43 »
Om vanaf je telefoon te printen, lees hier .https://support.hp.com/be-nl/document/c04615808
Je kan met dit apparaat ook vanaf het apparaat zelf scannen, en via mobiel internet dan verzenden naar je telefoon .

Mobiel printen is niet het zelfde als via draadloos netwerk printen !


Offline Joop Roos

  • Lid
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #4 Gepost op: 2019/10/25, 23:32:17 »
Zo!Dat is al snelle hulp!Ik ga het proberen,misschien lukt het al meteen,bedankt! ^-^

swake

  • Gast
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #5 Gepost op: 2019/10/26, 12:05:16 »
Citaat
Mobiel printen is niet het zelfde als via draadloos netwerk printen !
Het is daarom zeer spijtig dat canocical gestaakt is met de verdere ontwikkeling van Ubuntu Touch , het mobiele besturingssysteem
https://computerworld.nl/open-source/98427-lessen-van-de-dood-van-ubuntu-touch


.


Offline Joop Roos

  • Lid
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #6 Gepost op: 2019/10/29, 14:41:59 »
Ja!Ik heb geprint,maar mijn oude printer 8600 staat nog steeds vermeld,ondanks dat ik 3830 als default printer had ingesteld.Vreemd..Nog even kijken of ik een scan kan doen..

Offline Joop Roos

  • Lid
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #7 Gepost op: 2019/10/29, 15:51:15 »
Nou scannen doet hij wel met Simple Scan,maar zie nog steeds de uit geprinte pagina van daar voor er onder.En de PC opnieuw opstarten of de printer opnieuw opstarten maakt niks uit.Ook van uit de printer zelf kan ik niet scannen,krijg alleen de tekst dat ik in de software scanning naar computer moet instellen.

swake

  • Gast
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #8 Gepost op: 2019/10/29, 16:17:25 »
Installeer eens de juiste versie van HPLIP
https://developers.hp.com/hp-linux-imaging-and-printing
Citaat
Ook van uit de printer zelf kan ik niet scannen,krijg alleen de tekst dat ik in de software scanning naar computer moet instellen.
Word voor Linux niet ondersteund !

« Laatst bewerkt op: 2019/10/29, 16:19:37 door swake »

Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #9 Gepost op: 2019/10/29, 16:38:15 »
Heb je nog een Timeshift opname van voor je wijzigingen, die je zou kunnen terugzetten?

Of heb je nog een andere computer waarop je deze printer kunt proberen?

Of heb je een multiboot waar je op een ander OS deze printer kunt proberen?

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #10 Gepost op: 2019/10/29, 21:19:50 »
Nou scannen doet hij wel met Simple Scan,maar zie nog steeds de uit geprinte pagina van daar voor er onder.En de PC opnieuw opstarten of de printer opnieuw opstarten maakt niks uit.Ook van uit de printer zelf kan ik niet scannen,krijg alleen de tekst dat ik in de software scanning naar computer moet instellen.
Zeer duidelijke uitleg!
Citaat
Nou scannen doet hij wel met Simple Scan,maar zie nog steeds de uit geprinte pagina van daar voor er onder.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: installeren van HP printer 3833
« Reactie #11 Gepost op: 2019/10/30, 21:06:27 »
Ja!Ik heb geprint,maar mijn oude printer 8600 staat nog steeds vermeld,ondanks dat ik 3830 als default printer had ingesteld.Vreemd..Nog even kijken of ik een scan kan doen..

Je kan die printer gewoon verwijderen uit je lijst. Ga naar de 8600 ( Instellingen/ apparaten/ printers) en klik op het nabije ronde tandwieltje. Selecteer onderaan de lijst printer verwijderen. Dan ben je er vanaf.

Voor je Scan is je uitleg me ook een tikje te verwarrend .... scant hij wel ? Maar zit in je scan software nog oude scans ? dan kan je ook in SImpleScan die oude scans gewoon verwijderen (of eerst opslaan ergens en ze dan verwijderen) .