Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos USB perikelen  (gelezen 1624 keer)

Offline ivo

  • Lid
Draadloos USB perikelen
« Gepost op: 2010/03/14, 13:54:44 »
Dit is op zeker geen Ubuntu probleem, maar omdat hier enorm veel kennis aanwezig is drop ik dit verhaal hier toch maar.

Ik heb hier een Linksys WRT54GL router staan met Tomato 1.25 firmware (http://www.polarcloud.com/tomato)
Er zijn 2 laptops aanwezig met intern wifi ding, er zijn 3 desktops aanwezig waarvoor ik Sitecom WL-172
USB sticks heb.

Op de 2 laptops werkt draadloos perfect, zelfs tot achter in de tuin (afstand tot router 15-20 meter) nog prima werkbare performance.
De 3 desktops heb ik alleen maar ellende mee, zowel boven op zolder, in de bijkeuken en nu, sinds gisteren
aan de andere kant van de muur waar de router staat, max 3 meter afstand.

De verbinding met de router valt soms weg, soms is er wel verbinding maar doet DNS het niet meer.
Het OS op de PC's is resp XP, Vista en 1tje met Vista en Ubuntu Linux in multiboot.
De OS-en van de laptops zijn Vista, en 1tje XP en Ubuntu Linux, eveneens in multiboot.
Op alle 4 de OS-en doen de problemen zich voor. Rebooten helpt even, dan begint de ellende gewoon weer.
Om de Sitecom sticks uit te sluiten heb ik gisteren een Linksys WUSB100 stick gekocht, om merk afhankelijheid
ook uit te sluiten. Dit lost het probleem echter ook niet op.

Ik heb dus maar weer tot ergernis het UTP netwerk uitgerold en de 3 PC's weer aan de HUB gehangen waar ze op zolder
ook aan zaten.

Als iemand een idee heeft waar ik nog naar kan kijken, dan houd ik me aanbevolen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

  • Lid
Re: Draadloos USB perikelen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/15, 22:55:12 »
Ik heb inmiddels advies van enkele bekenden met dezelfde problemen die adviseren geen draadloos te gebruiken wanneer het niet noodzakelijk is.

Echter, ik lees dan artikelen op www.nu.nl dat we wel kunnen [w|m]eten dat de relativiteits theorie van Einstein op 3 miljard(!!!) lichtjaar van ons verwijderd, nog steeds geldig is.

http://www.nu.nl/wetenschap/2202538/relativiteitstheorie-drie-miljard-lichtjaar-.html

Tevens dat in Japan een breedband internet verbinding via een menselijke arm opgezet kan worden.

http://www.nu.nl/wetenschap/2205328/breedbandverbinding-gelegd-via-menselijke-arm--.html

Maar via standaard WiFi kunnen we geen betrouwbare data verbinding opzetten tussen een router en 3 desktops die 3 meter van elkaar zijn opgesteld?????

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Draadloos USB perikelen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/15, 23:14:57 »
Ik kan je er niet mee helpen Ivo bij mij werkt het met USB prima. Het hele wifi gebeuren is toch maar een ongrijpbaar iets. Draadjes kan je tenminste doormeten en geen draadjes is al een stuk lastiger doormeten.
Het lijkt wel willekeur, waarom de ene wel en de andere geen verbinding. Het enigste wat ik nog kan adviseren, experimenteer wat met een zelfgebouwde antenne/versterker misschien dat het nog wat helpt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Draadloos USB perikelen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/16, 13:15:43 »
Ik heb ook het zelfde probleem gehad met de de zelfde router en ook een sitecom usb wifi add. Na veel ergenis had ik bij wijze van proef alle beveiliging uitgeschakeld op de router en toen werke de usb als een speer.

Na een aantal testen kwam ik erachter dat de netwerksleutel het probleem maakte vreemd maar waar ik heb nu een Wireless Cardbus Adapter  en alle problemen zijn verleden tijd
mijn handtekening ????

Offline ivo

  • Lid
Re: Draadloos USB perikelen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/16, 20:53:08 »
@paulnl

Dat vind ik een vreemd verhaal. De router weet toch niet van welke hardware het netwerksignaal vandaan komt, van de desktop PC's of van de laptops? Bovendien heb ik het probleem ook met een Linksys WUSB100 stick.
Daarnaast, zowel de PC's als de laptops kloppen met dezelfde sleutel bij de router op de deur, echter de laptops worden altijd binnengelaten, de desktops maar mondjesmaat.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Draadloos USB perikelen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/17, 11:50:43 »
Waarom dat de draadloze verbinding niet tot stand kwam weet ik eigenlijk ook niet, ik wou alleen aangeven dat dat toen voor mij e enige manier was om een USB WiFi aan e gang te krijgen. terwijl een Wireless Cardbus Adapter direct werkte
mijn handtekening ????

Offline hans1963

  • Lid
    • De wereld volgens Hans
Re: Draadloos USB perikelen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/20, 23:59:06 »
Ligt het probleem niet binnen de Tomato firmware?
Heb je andere firmware geprobeerd of de standaard van Linksys zelf?
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO