Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XPocalyps  (gelezen 570 keer)

Offline jos34

  • Lid
XPocalyps
« Gepost op: 2018/02/16, 22:01:25 »
Wat betekent dat (woord)?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XPocalyps
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/16, 22:13:25 »
Openbaring?
Alleen de eerste letter is anders :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: XPocalyps
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/16, 23:07:59 »
XPocalypse is de bijnaam van de maand die het einde van Windows XP inluidde (begin 2014 meen ik).

Kijk hier eens bijvoorbeeld, voor een niet al te intelligent artikel hierover. Wat te denken van een riedel als "Vrije- en open source-software (FOSS) klinkt voor velen al direct ongeloofwaardig. We vinden het maar moeilijk te begrijpen waarom iemand zijn harde werk gewoon weggeeft, inclusief het hele recept van het product in de vorm van de broncode." Jaja...

http://computerworld.nl/it-beheer/81061-leven-na-xp-overstap-naar-linux-deel-1

Offline jos34

  • Lid
Re: XPocalyps
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/17, 10:39:13 »
Ik verwacht dat bij de 7ocalyps nog veel meer mensen op dat OS zullen werken, Ondersteuning van Windows 7 stopt in Jan 2020 al.
Maar 7 is een OS dat nog steeds goed bij de huidige tijd past (8.1 of 10 heeft voor de gemiddelde gebruiker niet echt spectaculaire features die een overstap rechtvaardigt), terwijl XP echt zwaar is verouderd. Het verschil tussen W7, 8.1 en 10 is opzich ook niet bijster groot, alleen heeft W7 dan geen updates meer maar er zijn genoeg mensen die daar niets om geven of het zelfs niet in de gaten hebben. Verder zijn er mensen (waaronder ik) die een sterke afkeur hebben voor Windows 10, Deze OS komt er bij (voorlopig) niet meer in.
Ik heb 10 gehad maar ben terug gegaan naar 8.1. Of het nu 7 of 8 of 8.1 is maakt mij opzich niet zo heel veel uit, maar please geen 10! Dus bij deze goed gedaan Microsoft!
« Laatst bewerkt op: 2018/02/17, 10:41:41 door jos34 »