Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met DCE router login na configuratie LINUX MCE DVD AMD 64 rc2  (gelezen 1188 keer)

karels

  • Gast
jongste download van installatie DVD gebruikt. Na configuratie van simpele VGA monitor (de TV is in gebruik) komt op scherm:
ubuntu 7,10 dcerouter tty
dcerouter login:

scherm wacht op invoer.
Met de installatie-user en het password kom ik een beetje verder: ik krijg dan ´installatie-user´@dcerouter:      voor me kiezen.   Ik heb geen benul waar het over gaat. Ben linux mce gaan draaien omdat ik het tijd vond om me in linux te verdiepen, draai sinds kort ubuntu en wilde de MCE kwaliteiten graag gebruiken in de woonkamer. Heeft iemand een idee?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: probleem met DCE router login na configuratie LINUX MCE DVD AMD 64 rc2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/14, 15:48:40 »
r. Heeft iemand een idee?
Ja. Houd op met dubbelposten. Je wordt er echt niet sneller door geholpen.

karels

  • Gast
Re: probleem met DCE router login na configuratie LINUX MCE DVD AMD 64 rc2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/14, 20:58:07 »
dubbelpost was niet bedoeling op zich. Meer idee van: configuratie nav installatie: waar hoort topic thuis?

iig excuus

karels

  • Gast
Re: probleem met DCE router login na configuratie LINUX MCE DVD AMD 64 rc2
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/20, 15:09:57 »
Voor een ieder die er wat aan heeft:  Inmiddels zelf uitgevonden dat het een instelling is (en dus idd configuratie!) wanneer je linux MCE wilt gebruiken. Er worden vragen over de display gesteld: alpha GL / transparency en overlay (keuze). Wanneer je voor geen overlay kiest kom je deze problemen met de DCE router niet tegen. Mijn Hardware is onboard ATI radeon HD3200 (op mobo Gigabyte MA78GM-s2h). Er is een linux-driver voorhanden maar nu krijg ik die niet geinstalleerd omdat je als superuser moet inloggen en tijdens de linuxMCE install (vanaf DVD) wordt helemaal geen melding gemaakt van cq  gevraagd naar een su password of login! Maar dit zal ik als vraag elders posten.