Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BESTE VIDEO EDITOR  (gelezen 6871 keer)

Offline fiepfiep

  • Lid
BESTE VIDEO EDITOR
« Gepost op: 2010/01/06, 14:58:01 »
hallo, op mijn windows pc heb ik sony vegas en adobe première.(daar geef ik mijn geld niet aan, illegaal gedownload :P)
Ik zoek zoiets dat ook bestaat voor ubuntu, wat is daar het beste programma? O0

philippe.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: BESTE VIDEO EDITOR
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 15:15:50 »
Video editors voor linux (Ubuntu) zijn volop in ontwikkeling op dit moment. Er zijn verschillende "goed bruikbare" programma's te downloaden, maar aan de meeste commerciële kunnen ze (naar mijn mening) nog niet tippen.

Voor een zeer eenvoudige, maar ook beperkte video editor kun je OpenShot gebruiken, KdenLive heeft wat meer functies, de interface vind ik wat rommeliger over komen en geeft zo nu en dan crashes (al worden deze elke update steeds minder). Verder een prima editor. Wil je zeer geavanceerde bewerkingen doen en ben je bereid tijd te steken in het programma te leren kennen, zoek dan eens op Cinerella
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ramana

  • Lid
Re: BESTE VIDEO EDITOR
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 18:23:30 »
hallo, op mijn windows pc heb ik sony vegas en adobe première.(daar geef ik mijn geld niet aan, illegaal gedownload :P)
Ik zoek zoiets dat ook bestaat voor ubuntu, wat is daar het beste programma? O0

philippe.

Nee, dat bestaat niet voor Ubuntu. Ubuntu is opensource.

Offline Ramana

  • Lid
Re: BESTE VIDEO EDITOR
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/06, 18:28:27 »
en er is Kino: beperkt, maar wel heel stabiel en prima bruikbaar voor het gewone werk.

Ook Lives kan heel veel, maar werkt niet zo snel

De laatste versie van Kdenlive is (bij mij) behoorlijk stabiel (in Pardus stabieler dan in Kubuntu)

Re: BESTE VIDEO EDITOR
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/07, 16:13:51 »
Openshot werkt voor mij het beste!
http://www.openshotvideo.com/2008/04/ppa-instructions.html
Ik upload veel videos naar youtube en heb alle video editors voor linux geprobeerd.
Er was er maar 1 die mijn audio zonder kraken meteen goed deed en waarbij ik simpel een ander audispoor kon toevoegen.
Titeltje toevoegen. Bij exporteren kiezen voor Youtube HD
Alles was meteen goed ingesteld.
Bij bijna alle andere video editors had je zoveel keuze aan containers (avi,mpeg,h264, etx) om je video te maken en er was er geen die goed werkte voor mij.
Alleen Openshot deed het meteen heel goed!
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Skyline

  • Lid
Re: BESTE VIDEO EDITOR
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/07, 17:27:55 »
Ik heb ook erg veel met Sony Vegas 9.0 Platinum gewerkt (nogsteeds trouwens). Ging(gaat) PERFECT met HD om.

Afgelopen week heb ik Kdenlive geinstalleerd. Binnenkort eens kijken hoe het hiermee gaat.

Gr.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: BESTE VIDEO EDITOR
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/07, 17:51:59 »
Ik gebruik Avidemux

Voor converting gebruik ik: Video Converter (WinFF)