Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06  (gelezen 1233 keer)

Evil

  • Gast
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Gepost op: 2007/03/17, 19:32:52 »
Mijn probleem is het volgende: Tijdens mijn installatie (en ook tijdens het opstarten van de live cd) loopt mijn ubuntu vast. Ik zie dan enkel nog een zwart scherm met een knipperend streepje.
Ik krijg wel het startscherm

Mijn systeem
Core 2 duo e6600
1 gb ram
7600gt
Msi p965 neo

Graag een oplossing in duidelijke taal ;) het is namelijk mijn eerste linux
Als er al zo'n topic bestaat zeg het me dan want ik ben al 6 uur bezig :D dus ik heb niet al te veel zin meer om nog veel te zoeken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/17, 19:42:55 »
Citaat van: Evil
Mijn probleem is het volgende: Tijdens mijn installatie (en ook tijdens het opstarten van de live cd) loopt mijn ubuntu vast. Ik zie dan enkel nog een zwart scherm met een knipperend streepje.
Ik krijg wel het startscherm

Mijn systeem
Core 2 duo e6600
1 gb ram
7600gt
Msi p965 neo

Graag een oplossing in duidelijke taal ;) het is namelijk mijn eerste linux
Als er al zo'n topic bestaat zeg het me dan want ik ben al 6 uur bezig :D dus ik heb niet al te veel zin meer om nog veel te zoeken.
hoi,
je hebt dapper geprobeerd. zou edgy of feisty niet wat zijn? (ivm betere hardwareherkenning) welke smaak? gnome of kde. welke installatiecd/installatiemethode  heb je gebruikt? heb je de cd zelf gebrand? hoe? en welke partitiemanager heb je gebruikt?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/17, 19:43:18 »
Kan een corrupte CD zijn. Maar kan ook liggen aan het feit, dat je zeer nieuwe harde waar hebt, terwijl 6.06 een wat ouder driverpakket heeft.

Probeer eens dit:
pak eens de generieke i386 CD van de nieuwere 6.10. Haal hem hier:
http://www.ubuntulinux.org/getubuntu/download

Let op: CD branden op halve kracht, beter nog: op 8 x of zo, want de volgepropte Ubuntu CD is heel gevoelig voor brandfouten.

Helpt dit?

Groet, Pjotr.

blubber

  • Gast
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/17, 19:51:10 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/8102

edit: hopen dat het in feisty gefixt is.

blubber

  • Gast
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/17, 19:52:18 »
dubbelpost, sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/17, 19:52:28 »
Dju, ja.... goed gezien, blubber!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/17, 21:57:32 »
ik zie nu de titel pas, sorry : dapper dus. met je nieuwe machine zou feisty een goede kans maken. ;) hopelijk.....

Evil

  • Gast
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/17, 23:20:14 »
Citaat van: pjotr123
Kan een corrupte CD zijn. Maar kan ook liggen aan het feit, dat je zeer nieuwe harde waar hebt, terwijl 6.06 een wat ouder driverpakket heeft.

Probeer eens dit:
pak eens de generieke i386 CD van de nieuwere 6.10. Haal hem hier:
http://www.ubuntulinux.org/getubuntu/download

Let op: CD branden op halve kracht, beter nog: op 8 x of zo, want de volgepropte Ubuntu CD is heel gevoelig voor brandfouten.

Helpt dit?

Groet, Pjotr.
Had al de 6.10 versie maar die loopt vast door mijn jmicron raidcontroller
CD gebrandt op 8x , 4x. Tot nu toe geen resultaat.
heb ook al eens de iso opnieuw gedownload, nog steeds hetzelfde resultaat. (=niks dus :p)
Citaat van: leoquant
Evil wrote:

    Mijn probleem is het volgende: Tijdens mijn installatie (en ook tijdens het opstarten van de live cd) loopt mijn ubuntu vast. Ik zie dan enkel nog een zwart scherm met een knipperend streepje.
    Ik krijg wel het startscherm

    Mijn systeem
    Core 2 duo e6600
    1 gb ram
    7600gt
    Msi p965 neo

    Graag een oplossing in duidelijke taal wink het is namelijk mijn eerste linux
    Als er al zo'n topic bestaat zeg het me dan want ik ben al 6 uur bezig big_smile dus ik heb niet al te veel zin meer om nog veel te zoeken.

hoi,
je hebt dapper geprobeerd. zou edgy of feisty niet wat zijn? (ivm betere hardwareherkenning) welke smaak? gnome of kde. welke installatiecd/installatiemethode  heb je gebruikt? heb je de cd zelf gebrand? hoe? en welke partitiemanager heb je gebruikt?
edgy werkt ook niet zoals ik al zei . feisty nog niet geprobeerd ga het morgen eens uittesten. CD heb ik zelf gebrand . Het was de live cd (alternate ook geprobeert met edgy =weer vastlopen door mijn raidcontroller.)
Partitiemanager nog niet gebruikt . Ik was van plan om mijn partities in te delen tijdens de installatie.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/18, 11:09:37 »
ok houd ons op de hoogte! :) feisty moet verder zijn met de hardware herkenning.

Evil

  • Gast
Vastlopen tijdens installatie Ubuntu 6.06
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/18, 12:30:16 »
Heb weer wat opzoekingswerk verricht :D
Heir wordt mijn probleem ook beschrevenklik
Ga dat eens proberen.
Khou jullie op de hoogte

*edit
De live cd van edgy geeft nog steeds gin kik en Dapper Drake geeft mij het laadscherm maar bij het mounten van mijn system root file krijg ik een zwart scherm met de volgende foutmeldingen
[17180117.112000] ata1: command 0xc8 timeout, stat 0x50 host_stat 0x64
de cijfers in het begin zijn random want die foutmelding blijft dan komen
Iemand enig idee?