Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 18 Help! Eclipse, jaava  (gelezen 351 keer)

Ubuntu 18 Help! Eclipse, jaava
« Gepost op: 2020/03/10, 23:17:13 »
Ik stuurde al 2 topics na mijn upgrade naar Ubuntu 18.
Maar de problemen blijven maar komen. PHP-bestanden kon mijn server niet meer aan (opgelost), mijn cnc programma stopte halverwege de uitvoering (min of meer opgelost).
Eclipse blijkt niet meer te werken, moet ik dat opnieuw installeren?
Citaat
!SESSION Tue Mar 10 23:14:27 CET 2020 ------------------------------------------
!ENTRY org.eclipse.equinox.launcher 4 0 2020-03-10 23:14:27.324
!MESSAGE Exception launching the Eclipse Platform:
!STACK
java.lang.ClassNotFoundException: org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseStarter
   at java.base/java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:471)
   at java.base/java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:588)
   at java.base/java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:521)
   at org.eclipse.equinox.launcher.Main.invokeFramework(Main.java:626)
   at org.eclipse.equinox.launcher.Main.basicRun(Main.java:584)
   at org.eclipse.equinox.launcher.Main.run(Main.java:1438)
   at org.eclipse.equinox.launcher.Main.main(Main.java:1414)
Java programma's die ikzelf schreef, daarvan raakt de layout in de knoei, andere java JDK?
Gedit heeft een vreemde verdeling van zijn menu's: links 'openen', rechts 'opslaan', maar 'opslaan als' dan weer in een afrolmenu rechts en 'voorkeuren' en nog wat andere dan weer in een afrolmenu in de balk boven het venster.

Offline peer

  • Lid
Re: Ubuntu 18 Help! Eclipse, jaava
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/11, 07:49:54 »
ik heb destijds Eclipse niet vanuit de repositories geïnstalleerd maar met behulp van een deb file van de website in een aparte directory in mijn home. Dit heb ik toen gedaan omdat de versie in de repo sterk verouderd was. Inmiddels ben ik van Kde Neon via Kubuntu naar Debian Kde gegaan.  Maar ik gebruik nog steeds dezelfde Eclipse installatie. Werkt gewoon. Inmiddels programmeer ik vrijwel niet meer.

Ook ik heb ontdekt dat programma's na verloop van tijd foutjes krijgen. Dat heeft volgens mij inderdaad te maken met de nieuwere JDK.  Maar ik heb ook ervaren dat de ondersteuning van bash-commando's en html-elementen in java kan wijzigen per java-versie.