Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 11-04 super traag internet. en download snelheid  (gelezen 1621 keer)

Offline demonoid

  • Lid
ubuntu 11-04 super traag internet. en download snelheid
« Gepost op: 2011/07/01, 15:17:54 »
kan iemand mij helpen. ik heb ubuntu op mijn laptop geinstalleerd alleen het internet is super traag het duurt soms wel 50 sec voor dat hij bvb google.nl heeft geopend.
het downloaden van nieuwe programma gaat ook super langzaam. nu heb ik op internet gelezen dat meer mensen hier problemen mee hebben.
kan iemand mij aub helpen want ik vind ubuntu super fijn alleen het internet moet gewoon normaal werken.

Kort samengevat mijn internet is super langzaam (ligt niet aan router want andere computers en windows op laptop werken prima).

m.v.g. demonoid
Graag met spoed antwoord vanwege vakantie morgen

Offline Wout55

  • Lid
Re: ubuntu 11-04 super traag internet. en download snelheid
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/01, 17:59:26 »
Heeft hij al wel alle updates gehad. Kan je hem anders eerst niet even aan de kabel leggen en dan alle updates verwerken. Er zal waarschijnlijk iets met de instellingen niet goed zijn. 

Re: ubuntu 11-04 super traag internet. en download snelheid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/01, 18:04:13 »
Neem aan dat het om een draadloze kaart gaat? Dan kun je het best hier het merk en typenummer neerzetten. Misschien heeft iemand anders op dit forum dezelfde kaart wel en het maakt zoeken ook makkelijker voor ons.

Re: ubuntu 11-04 super traag internet. en download snelheid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/05, 19:35:19 »
Wat ook nog mogelijk is, is IPv6.
Tik in het url balkje van firefox: about:config
Dan moet je bevestigen dat je voorzichtig bent.
En tik in het balkje naast filter: ipv6
Je krijgt dan de volgende regel te zien:
network.dns.disableIPv6;false
Door te dubbelklikken op false wordt het true
Als je een andere tabblad opent en hij gaat nu sneller, dan is het dus dat probleem.
Is dit het niet, dan kun je het bovenste herhalen en de waarde weer op false zetten.
Overigens is dit niet de complete oplossing, maar weet je zeker of IPv6 wel of niet de boosdoener is.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Re: ubuntu 11-04 super traag internet. en download snelheid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/06, 11:33:24 »
Kan het ook bevestigen, Ubuntu 11.04 is traag op onze laptops en als wij overschakelen naar Linux Mint dan hebben wij geen problemen. Valt ook op dat Ubuntu 11.04 meer moeite moet doen om een draadloze verbinding te realiseren. Andere systemen niet.

gr,

Alex
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel