Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat moet ik in toetsen na inloggen?  (gelezen 701 keer)

piri

  • Gast
wat moet ik in toetsen na inloggen?
« Gepost op: 2008/01/03, 19:22:14 »
ik kan inloggen op ubuntu op een zwart scherm met witte letters.. maar wat moet ik daarna doen???
wie kan mij helpen???

bedankt iig

StevenD

  • Gast
wat moet ik in toetsen na inloggen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/03, 19:28:38 »
heb je de desktop of de server geïnstalleerd? Normaal gezien moet je op een grafisch inlogscherm komen, en ga je zo naar een grafische omgeving... Of er zou iets mis gegaan zijn.

Offline mcgyver

  • Lid
wat moet ik in toetsen na inloggen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/03, 19:52:28 »
zwart scherm met witte letters is niet goed. Je zou een bruin scherm moeten krijgen waar je je inlognaam en wachtwoord moet intoetsen.

Vertel iets meer, welke pc, welke grafische kaart vooral, welke cd heb je gebruikt?

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
wat moet ik in toetsen na inloggen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/03, 19:56:06 »
Ik heb een klaptopje die om de een of andere reden niet altijd met de grafische login opkomt, alhoewel de grafische omgeving gewoon actief is. Je kunt 2 dingen doen:

- druk op Ctrl-Alt-F7 en dar zou je dan moeten kunnen inloggen (zoals bij mij) in de grafische omgeving

- zie je nog steeds geen grafische omgeving, log dan in met gebruikersnaam en wachtwoord en type in "startx" als dan alsnog je grafische omgeving opkomt (maar dan zonder login) dan moeten we wat aanpassen aan de instellingen

- lukt ook dat niet, dan hebben we een grotere uitdaging, leg hier in dat geval uit wat en hoe je de installatie hebt gedaan.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

wat moet ik in toetsen na inloggen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/04, 15:00:49 »
Zomaar een ideetje mannuh ???

Misschien heeft hij de server-versie geinstalleerd ???

Zou dus handig zijn als piri verteld welke versie van Ubuntu hij gedownload heeft ( linkje? ) en welke versie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D