Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edubuntu Gcompris Nederlandstalig  (gelezen 1198 keer)

jokie

  • Gast
Edubuntu Gcompris Nederlandstalig
« Gepost op: 2007/12/06, 14:17:35 »
Hallo allemaal

Ik hoop dat ik in het juiste deel van het forum zit.

Mijn vraag gaat over Edubuntu. Ik heb net Edubuntu geïnstalleerd.

Toen ik Gcompris wilde uitproberen, viel me op dat er delen in het engels staan en delen in het Nederlands.
Dat is niet zo'n groot probleem, maar als ik de taalspellen uitprobeer verteld hij me dat ik packages moet installeren met de Nederlandse bestanden.

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar ik kan het maar niet vinden hoe en waar ik dat moet doen.

Wie kan me helpen?

Met vriendelijke groeten

jokie

jokie

  • Gast
Edubuntu Gcompris Nederlandstalig
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/13, 10:28:20 »
iemand???

Offline Rulus

  • Lid
Edubuntu Gcompris Nederlandstalig
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 10:30:17 »
Ik vermoed dat je het pakket gcompris-sound-nl moet installeren via Synaptic.

Offline emargen

  • Lid
Edubuntu Gcompris Nederlandstalig
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/13, 10:32:59 »
Uit de FAQ:
" U kunt Ubuntu ook achteraf volledig Nederlandstalig maken, als u niet alle Nederlandse taalpakketten van het internet hebt binnengehaald tijdens de installatie met de Desktop CD (LiveCD). Als u hebt geïnstalleerd met de Alternate CD, dan hebt u sowieso nog niet alle Nederlandse taalpakketten binnen. U moet daarvoor de volgende stappen volgen:

Zorg dat u verbinding heeft met het internet.

In het menu Systeem opent u het submenu Beheer en daar kiest u Language Support.

Bij ondersteunde talen kiest u Dutch (indien van toepassing: verander het liggende streepje in het aanvinkvakje, door een volwaardige vink).

Zet de standaardtaal op Dutch.

Herstart de computer.

Na de herstart gaat u opnieuw naar het menu Systeem en opent u het submenu Beheer en daar kiest u deze keer Synaptic Pakketbeheer.

Zoek naar myspell-nl, markeer het resultaat voor installatie en druk op Toepassen. Nu kunt u genieten van Ubuntu in het Nederlands!

P.S. De vertaling van Ubuntu wordt door vrijwilligers onderhouden. U kunt u daarbij aansluiten door naar https://launchpad.net/ubuntu te gaan en u daar te registreren en mee te vertalen. Hoe meer mensen er meedoen, hoe beter Ubuntu Nederlands zal spreken!

Hoe krijg ik Nederlandstalige spellingscontrole in Open Office?
Daarvoor installeert u het pakket myspell-nl.

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer

Zoekterm: myspell-nl

Vink het aan en druk op de knop Toepassen........"

jokie

  • Gast
Edubuntu Gcompris Nederlandstalig
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/13, 10:53:53 »
Dank u. Die Synaptic heeft het gedaan. Echt enorm bedankt.